Gå til innhold

Expat, var det du som hadde en eller annen % sanns. for melkeallergi hvis man gir melk før 1 år?

Anbefalte innlegg

Mener å ha lest dette et sted.. Eller har jeg drømt? Tenker på "jammen, bare bittelitt, det skader sikkert ikke".. Virker som så mange gir noe som inneholder melk, men vil jo ikke utsette vesla for mer risiko enn nødvendig. Synes det er så få pålegg uten salt og eller melk, og tenkte å ta intro på brødskive. Har du kilde?

Fortsetter under...

Før 4mnd er det 25% sjanse for melkeallergi hvis man gir lunken, ikke kokt melk. Husker ikke hvor jeg hadde det fra, og har ikke tid akkurat nå til å grave det frem. Kanskje det var allergiviten.no?

Kokt melk er jo delvis denaturert så det brukes ofte i mat noe tidligere enn 1år.

Ok, fersk melk FØR 4mnd, det er det vel ingen som gir babyen sin håper jeg;)

Kikket i bok for nybakte mammaer fra 1969 (hehe), og der stod det kriseopskrift på hjemmelaget mme hvis man gikk tom mens butikken var stengt:) Ikke det at dette anbefales lenger, men kokt melk er jo bedre. Allergiviten ja, det er en plass det er lett å gå seg bort:)

Det evige spørsmålet er jo når kan man begynne med ting som man gir bare bittelitt av, men at det inneholder melk. Spesielt pålegg, feks prim. Det er jo ikke mye pålegg på en halv skive brød, men det er jo høy konsentrasjon av melk i den, og magene deres er jo bittesmå sammenlignet med våre, så det er kanskje altfor mye uansett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...