Gå til innhold

kan noen svare litt bedere, en hos som er snonym å bare tuller her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk vite i går at e var gravid, var hos legen å tok test. men skulle ta det med en klype salt sa ho. siden e skulle hatt mensen på tirsdag å det var så tidlig:) men ingen mens er kommet enda:) men det e lurer på er hvorfor magen blir så oppblåst lissom, det er jo ingen ting inni der på en måte, :) å går på jazz ballet, er det noe e bør vær forsiktig med de 3 første mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke spesielt noe fysisk aktivitet, kan gjerne unngå de tyngste løftene.

Noe mat er det, men trening er bra!

Skrevet

heisann

gå inn på "fra uke til uke" i menyen til venstre - der finner du svar på det med oppblåsthet. Mtp å være forsiktig - tenker du generelt eller på trening? Forøvrig har jeg sett flere "dustete" svar fra anonyme her, synes det er utrolig barnslig å svare sånn, og ikke minst sårende for de som får svarene!

Skrevet

jah er sant det! jibber i praksis på et sykehjem. så skal på jobb i mårra. så får e ta det litt med ro:)

Skrevet

heizann=)

tenkte sånn generlt å på trening, siden e går på dansing:)

jah de er så dustete, var ikke så gøy å få sånne svare.. hva er vits lissom å skrive sånn!

klem:)

Skrevet

unngå vanlige situps, ellers kan du trene mest som vanlig - men lytt mer til kroppen og ikke press deg sånn at du blir helt utslitt - du vil orke mindre uansett så det regulerer seg vel selv ;)

klem til deg og ;)

Skrevet

leste på uke til uke nå:) hadde mestepartene av symtone, unntatt ømme pupper å sånn.. jah tror e heller bare skal følge kroppen min:):)

åssen har du det då?

klrm:)

Skrevet

jeg er mest spent akkurat nå, vet ikke om jeg er gravid - bare negative tester ;( men masse symptomer ;) og fullstendig på bærtur mtp mens (har fryktelig uregelmessig syklus) har ikke hatt mens siden 25.feb..

Skrevet

oy:) merkelig då:( ønsker deg masse lykke til:) men 25 feb er jo leenge då=/ å sier legen då?

Skrevet

har ikke vært hos legen - pleier å gå lenge mellom hver gang jeg har mensen men denne gangen er det mulig jeg er gravid... har stresset og vært syk en periode så det har nok hoppet over en gang... tor jeg må ta en tur til legen neste uke hvis det ikke skjer noe. har to barn fra før også da ;) ;) supert om det blir flere nå!

masse lykke til deg også ;) ;)

Skrevet

Du kan trene vanlige og skrå stiups til du er fire mnd(ca) bra for rygg, mage og bekken!

Skrevet

Jobben din er ikke skadelig for barnet..d er den aldri, men når du kommer lengre så er d bekkenløsning de er redde for om en løfter tungt...så bare jobb som du bruker. Ingen grunn til å ta d med ro enda, om du ikke har vondt eller er kvalm etc=)

Skrevet

Forresten, siden du jobber på sykehjem. Jeg vet at i hjemmesykepleien er det vanlig at gravide ikke går til pasienter som går på vise medisiner. Tror det er snakk om visse kreftbehandlinger. Dette bør du kanskje sjekke litt?

Ikke vær redd for jazzballetten du, jeg danser litt jeg også, det er flott gravidtrening (:

Skrevet

Jeg følte meg faktisk i dårlige form i uke 6,7 og 8 enn jeg gjør nå i uke 12 :o).

Dersom du har trent aktivt før du ble gravid, så kan du bare fortsette med det. Det sies at du ikke skal begynne med hard trening etter at du blir gravid, men er du i form så er det bare å fortsette.

Kroppen sier i fra når du skal roe ned i hvertfall.

Det kan være lurt å droppe hoppene i treningen.

Oppblåst mage kommer av luft. Mye hormoner og sånt gjør at fordøyelsen går litt dårligere. Mange som blir kjempestinne!. Det går over i løpet av noen uker.

ellers bør du huske folat, og at det noen typer mat du skal være forsiktig med (se mattilsynet.no)

Lykke til :o)

Skrevet

å så gøy då:):) jah er vel atids gøy med flere:) de er jo såå skjlnne å såå nydelige:);)

tusen takk:)

Skrevet

de på jobben vet at e er det:) så de sa ikke noe om det i dag:) så tror det går greit. vi har bare demnte på våres avdeling:) så gåt bra:)

jah det er vel bra trening:) tihi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...