Gå til innhold

Hvordan lure lånekassen ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm tror det er litt mer innviklet enn som så. Jeg studerer til sykepleier, skal egentlig begynne på 3.året til høsten. Planen er å ta fødselspermisjon og få støtte fra lånekassen. Men vi har lyst til å få mest mulig penger etter fødsel. Har funnet ut at vi tjener mer på at far tar all permisjon. Desverre er det sånn at for at han skal kunne få de pengene så må jeg enten jobbe 100% eller studere 100% noe jeg ikke har lyst til. Ideen var derfor at jeg melder meg opp til et studie som jeg ikke kommer til å møte opp på og som det ikke er møteplikt i, men som resulterer i at jeg får støtte fra lånekassen.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Det synes jeg faktisk ikke er å lure Lånekassa, men det er nok fordi jeg er "hjemmeværende student" med ei jente på 6 mnd. Har ingen oppmøteplikt fordi jeg valgte fag som ikke hadde det i år (studerer bachelor språk). Faktisk så har mange av de obligatoriske jeg må ta ingen oppmøteplikt, så jeg hadde jo vært hjemme uansett. Så det blir jo urettferdig at andre stundenter ikke får muligheten til dette når jeg kan det. Men det har ingenting å si for barnefar her da han selv er "hjemmeværende student", men det hadde jo vært kjempegunstig om han hadde jobba, og så søkt permisjon.

stemmer at en del blir gjort om til lån, men vi får uansett mer penger til tross for dette. Det som hadde vært ideelt var jo å finne et studie som jeg faktisk har muligheter til å bestå ( går sykepleien nå, men må ta perm derfra fordi hele høsten er praksis)

Annonse