Gå til innhold

skattekort

mememe

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vi krav på skatteklasse 2 hele 2007?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

æ! må jeg levere på jobben og på nav da?

Skrevet

aner ikke:s fikk bare beskjed om å søke ett eller annet jeg.. men må vel levere nytt skattekort da kanskje?

Skrevet

Heisann eg har fått laga meg nytt skattekort, ligg i skatteklasse 2, og eg har 5% skattetrekk, men heldivis så e d bare OS denm trekke skatt av, barnebidrag, barnetrygd, og småbarnstillegg blir d ikke trekkt skatt av, og heller ikke engangstønaden:)

Skrevet

ja, men jeg må jo ha ett på jobben. og vil jo ikke trekke mer skatt enn nødvendig.

jeg kan gjøre det allerede nå da?

Skrevet

Jeg ville ringt ligningskontoret og hørt.

Ja, du skal da lignes i klasse 2 for hele året. Men husk at det er kjipt å få baksmell også da.

Skrevet

Hvis du har tabelltrekk så regulerer det seg selv, og da trenger du ikke å gjøre noe.

Men er det ikke sånn at vi får skatteklasse 2 så lenge vi er eneforsørgere? Ikke bare i permisjonen, sant?

Skrevet

mens barnet er under 18 år har vi skatteklasse 2, så vidt jeg har forstått.

Skrevet

men så lenge man har tabell så regulerer det seg selv? vet de at jeg er gravid da? ;) altså.. er vel bedre å få skattekort som er riktig med en gang?

Skrevet

Men når du går ut i permisjon så får du jo bare 80% lønn, og da får du mindre skatt. Akkurat som når du går opp i lønn ved lønnsoppgjør så trenger du jo heller ikke å gjøre noe. Nå jobber jeg i Oslo kommune, og sånn er det iallefall for meg, så jeg gjør ingenting med skattekortet mitt :)

Det er nok sikkert forskjellig ut fra hvilken jobb du har, men det er jo egentlig bare å snakke med sjefen, for hun/han bør uansett vite det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...