Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har både studert og jobbet, cirka 50%, det siste året. Hva har jeg egentlig rett på av støtte? Fødselsstipend fra statens lånekasse og engangsstønad? eller har jeg rett på fødselspenger fra arbeidsgiver i tillegg til fødselsstipendet? Noen som kan hjelpe meg? Terminen nærmer seg med stormskritt...

Fortsetter under...

Som jeg har forstått det, kan du ikke få både fødselspenger og stipend, da må du velge stipend og engangsstønaden eller kun fødselspenger. Du må da se hva som blir mest lønnsom for deg....

Stipend og foreldrepenger er helt uavhengig av hverandre. Du kan få begge. Stipend får du fra lånekasse og foreldrepenger fra NAV. Du har jobbet såpass mye at du burde velge foreldrepenger fremfor engangsstønad.

Jeg har absolutt ikke jobbet så mye som 50% ved siden av studier, men jeg skal alikevel ha foreldrepenger i stedet for engangsstønad.

Så da blir det penger ;)

Håper du fikk svar :)

du får begge deler hviss du har mottat støtte fra lånekassen de siste 6 mnd før fødsel.

jeg er i samme situasjon. fikk barn i nov 06, hadde jobbet ca 65% stilling + at jeg går sykepleie deltid. fikk lån og stipend mens jeg gikk skole, når gutten min kom til, så ble stipend og lån gjort om til fødselsstipend, så nå får jeg det. fikk netopp brev om at jeg var invilget fødselstipend for i sommer også.

husk å send med inntekt til evt samboer/mann, du kan også ha krav på forsørgerstipend, maks beløp per barn er ca2200 pr mnd:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...