Gå til innhold

sliter med å bli kvitt nattbleia!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som blir 5 til sommeren. Han bruker fortsat bleie om natten og den er veldig full om morgenen. (han bruker ikke bleie om dagen det sluttet han med når han var 3 år)

Vi har prøvd å ikke la han drikke noe serlig etter kl 17. Vi har også prøvd det med å vekke han om natten. Vi har også prøvd det å belønne han. men ingen ting har fungert.

Han begynner å bli stor nå og det er ikke kult når han skal sove over hos kamerater eller vist kamereter skal sove over hos han. Han har også veldig lyst til å slutte selv.

Så vist noen har råd så blir jeg glad.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen gode råd desverre.

Jenta mi vert 6 snart og bruker fortsatt nattbleie :( Ho slutta med bleie på dagtid då ho var 3.

Skal bestille legetime og få utreda ho, så får me sjå kva legen seier.

Skrevet

ok. da får jeg vel bare vente å se jeg da.

Skrevet

Kan du prøve med tisselaken en stund?

Selvfølgelig er det ubehagelig for gutten å tisse på seg og våkne i våt seng noen netter på rad, men jeg vil tro at det gir seg ganske fort.

Han vil jo få et insentiv til å holde seg/våkne og gå på do i løpet av natten når han må ligge i vått sengetøy.

Det blir mye vasking en periode, men jeg vil tro at det bare er en overgangsperiode.

Skrevet

Kan jo berre svare for min erfaring da.

Prøvde det på jenta mi, men funka dårlig.

Ho våknar ikkje sjølv om ho ligg i ein kjempedamm og er iskald.

Trudde og at det var ein overgangsperiode, men måtte tilslutt berre gi det opp. Blei veldig nederlag fo ho og å ha våt seng kvar einaste natt.

Skrevet

har prøvd men han våkner ikke at det er vått i senga.

det har skjedd noen få ganger nå at han har våknet om nattan og gått på do og tisset og da har han tatt av seg bleia og så har han gått i senga igjen og da har han tisset senga full men våkner ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...