Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi fikk ikke barnehageplass i Oslo, står laaangt nede på lista, så det er ikke sjanse. Så da blir vi vel nødt til å finne dagmamma.

Gi meg alle deres erfaringer med dagmamma. Er det mange som har opplevd dårlige dagmammaer (tør nesten ikke spørre, men må).

Om noen vet om ledig bra dagmamma i Oslo (sentrum eller vest) så kom igjen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9032853-da-blir-det-vel-dagmamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv familiebarnehagene. Da betaler du vanlig barnehagepris og det er mange ganger bedre enn dagmamma hvor du virkelig må sjekke forholdene. Gå inn på oslo.kommune.no og se oversikt over familiebarnehager i bydelen din eller i andre bydeler som du har mulighet til å levere i. Det var slik vi reddet oss! Hvor langt nede på listen er du da...? Lykke til!

Kjenner en dame som var dagmamma/hjemme med egen datter i fjor. Og bruker av åpen barnehage.

I år er hun familiebarnehage i eget hjem med ny datter som ett av familie-bhg barna. Den eldste er i vanlig barnehage.

Denne løsningen gir bedre lønn til henne og samtidig lavere pris for foreldrene (i og med at staten støtter opplegget med mye mer enn KS).

Og det er jo bra.

Men dama er jo den samme som i fjor. I år må hun også følge den eldste til og fra barnehage, mens hun i fjor var ettbarns-mamma.

Leiligheten og utemulighetene er de samme.

Er mamma til Lillemann sikker på at det er mange ganger bedre for de barna som er hos min venn i år? Altså at det var mange ganger VÆRRE for dem som var hos henne i fjor (da hun var dagmamma)?

Blir jeg selv mange ganger bedre til nest år dersom jeg óg blir familiebarnehage-eier/ass?

Det finnes gode og dårlige dagmammaer akkurat som bhg.

Et barn på ett år har det ofte bedre med mindre forhold enn i bhg etter min mening.

Finner du en dagmamma som har gode referanser og du liker henne så kan du være trygg. Å gå i åpenbhg og se seg etter en dagmamma er en god idé.

Dagmamma er absolutt et hederlig yrke som fortjener respekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...