Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #1 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg har bak meg 3 forsøk hos Stork og kunne tenkt meg det 4 forsøket hos Nordica. Hvordan var prosessen fra første kontakt med Nordica til inseminering ? Jeg har lest nettsidene deres og ringt ang diverse spørsmål. Sendte i tillegg spørsm. og opplysninger om min bakgrunn på email fordi jeg opplevde 'språk' problemer på tlf. At nye blodprøver, samt hepatitt C skal sendes Nordica forstår jeg. Men jeg ble usikker på hvordan de praktiserer fra vi ringer inn positiv EL test til selve insemin. !? De krever scanning og jeg fikk inntrykk av man derfor måtte være over i 1-2 dg. ? Vel, kan hende jeg har komplisert det til, men veldig fint om noen kan klargjøre for meg Nordicas rutiner. Jeg venter EL om ca2-3 uker, nye tester skal gjøres osv., ønsker ikke risikere å miste et forsøk. Da blir det Stork igjen, men dyrere... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9032695-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-de-som-har-brukt-nordica/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oh'rly Skrevet 19. april 2007 #2 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg prøvde pergo for første gang da jeg hadde min jomfrutur til Nordica. Derfor var jeg hos gyn på dag 12 (onsdag) for å måle egg(ene) og få resept på eggløsningssprøyte. Det største egget mitt var 16,5mm da jeg var hos legen, og han sa da at jeg burde spørre de på Nordica når jeg skulle sette sprøyten (men han mente selv at kvelden dagen etter var best). Ringte Nordica på onsdag kveld, forklarte hvor jeg var i syklus + hva jeg hadde gjort, og fikk time hos de på lørdagen kl 12. Fikk også beskjed om at jeg skulle sette sprøyten kl 23 torsdag kveld. Reiste til Danmark lørdag, møtte til timen min og fikk innvendig ultralyd og ble inseminert så og si før jeg fikk av meg buksa. De ba ikke om å se på noe som helst av papirer på forhånd. Etterpå måtte jeg skrive under på et par papirer ang anonyme donorer og sånn, pluss at jeg leverte utskriften jeg hadde med av HIV/Hepatitt B&C-prøvene mine. Etterpå var det bare å betale og gå på shopping Fikk inntrykk av at det ikke var noen krise om jeg ikke hadde hatt med papirer på blodprøvene mine, så de kan sikkert sendes inn etterpå. Hvis det hadde vært veldig viktig regner jeg med de hadde forlangt å se dem før de kasta meg opp på stolen :-p Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9032695-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-de-som-har-brukt-nordica/#findComment-9033754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #3 Del Skrevet 29. april 2007 Mange lurer på hvorfor de er så kjappe med inn og ut igjen. Det er fordi de ønsker å være tilgjengelig for alle som vil dit. Ingen forutsigbarhet og vi damer kommer på kort varsel. Så for oss er det positiv at de kan ta i mot oss uansett tid.. Men, Nordica er verst for de som mestrer gynokologiske undersøkelser dårlig. Da er Stork det rette, de tar god tid, er utrolig forsiktig og du får bli liggende en stund etter insemineringen. Greit å vite det. Jeg takler fint å ta av buksa, sprike med beina, bli scannet og inseminert på med buksa - så ut... rene maratonløp ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9032695-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-de-som-har-brukt-nordica/#findComment-9139118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå