Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har noen av dere modne damer erfaring med spotting?

Har aldri spottet før en eneste TR, inntil for ca 5-6 mnd siden. Nå spotter jeg alltid litt 3-4 dager før TR. Vet dere hvorfor dette skjer nå?

Kan man likevel være gravid? Kan det være et tegn på befruktning, og så vil det ikke feste seg? Blir så sliten av all denne prøvingen. er nå i 18 pp, og ser mørkt på å gå over i en ny, og kanskje atter en ny.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9032495-ang-spotting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Cmoi:)

Jeg har dessverre erfaring med spotting, men VET ikke så mye om det. Men noen tanker har jeg jo gjort meg. Har hatt det problemet noen år nå, og mente etter å ha lest litt her og der at det kunne handle om progesteronmangel. Eller østrogendominans. Altså at man produserer lite prog. i forhold til østr. Så jeg tenkte jeg skulle prøve progesta care-kremen. (Hvis du søker på progesta care på f.eks. google, finner du mer info, samt hvilke symptomer som kobles mot østrogendominans). Den første måneden ble spottingen nesten borte, men ikke helt, den andre måneden ble jeg gravid, men det endte med en veldig tidlig SA... Tilfeldig? Kanskje, det tenkte jeg i hvert fall da jeg fikk resultater fra lab.prøver, som ikke viste noe galt. Altså, ingen tegn til for lavt progesteron.Brukte ikke den kremen mer da jeg tenkte at problemet måtte ligge et annet sted. Ble heller ikke gravid igjen. Hadde glemt hele kremen egentlig, og begynt med akupunktur i stedet. Har ikke hjulpet det heller. Spottingen har egentlig bare blitt verre. Nå begynner den en uke etter EL, og da går det gjerne en drøy uke til ordentlig mens... Ikke morsomt... Men får jo tidlig "svar" på om vi har lykkes da, ettersom jeg tenker at spotting betyr ikke gravid. Men jeg VET jo ikke dette heller da, så det er klart håpet ligger på lur uansett...

Men jeg har begynt med den kremen igjen, brukt den et par måneder uten bedring eller befruktning. Men gir den ikke opp ennå.

Jeg har vært hos gynekolog og tatt ultralyd, men i mitt tilfelle er nok spottingen relatert til hormoner. Det er i hvert fall ikke noe som kan sees på UL.

Anbefaler deg å starte med en tur til legen/gyn. Veldig greit å få tatt en UL, f.eks. Sjekke om det kan være cyster eller muskelknuter eller noe.

Så kan du evt prøve noe alternativt etterpå. Mange får god hjelp av akupunktur.

Skjønner du blir sliten av prøvingen ja. Selv har jeg bare prøvd et år, men kjenner jeg blir oppgitt. Prøver å tenke positivt hele tiden, men innimellom kommer dumme tanker... Vi får jage dem bort! Og vi skal lykkes med denne baby-lagingen snart! Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9032495-ang-spotting/#findComment-9034446
Del på andre sider

spireV.I.P. og Anonym

Tusen takk for raskt svar, ble faktisk litt klokere. Søkte om utredning i nov 06, og står seff på vent. Står i skrivet at jeg skal komme inn innen 10 juni 07, så det er ikke så lenge til. Har ikke sjekket noe annet enn svømmerne til sambo før, så det er vel på tide og ta en del tester av meg også for å finne ut hvor problemene ligger, baby SKAL vi i alle fall ha, 2 stykker før vi gir oss:) Nedturene har nok blitt litt lettere etter at vi fikk svar på utredning, vet liksom det er håp når vi får hjelp. Det har til tider vært grusomt tungt, mest når alle venner rundt oss får barn som perler på en snor. Men alle vi modne damer her inne skal klare det, med hjelp og støtte fra hverandre så gjør vi hverdagen og nedturene litt lettere. Lykke til damer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9032495-ang-spotting/#findComment-9037726
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...