Gå til innhold

Da har jeg fått pergo.. Men...

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos gyn idag.Fikk resultatene på blodprøvene, og viste seg at jeg har litt dårlig eggl. Og ble det tatt innvendig ultralyd. Der så han at det stemte.

Fikk pergo for å få litt fart på el som han sa. Han sa at jeg kunne begynne med engang, men siden vi ikke har fått tatt sædprøve av mannen så kunne jeg også vente.Men han regnet med at vi var utolmodige, så var ikke noe problem å begynne med de :-) Ville dere ventet eller bare begynt? Det er jo tross alt en feil hos meg som uansett på "ordnes" så er vel like greit å begynne.. Eller??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9031809-da-har-jeg-f%C3%A5tt-pergo-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I noen tilfeller er det greit at mannen din sjekker seg før du begynner på Pergo, men det er fordi at hvis det er han det er noe galt med, så behøver ikke du å ta unødvendige hormoner. Men siden det er påvisst noe "feil" hos deg, kan du nok ta dem. Det ville jeg gjort. Noen får masse bivirkninger, mens andre får ingenting. Aller første kur, hadde jeg noen dager med svimmelhet, og noe stikkinger i sida, men de andre så har jeg bare merket litt stikkinger i eggstokkene. Det er ikke vondt, bare at man merker at det skjer noe.

Lykke til!

Jeg tok tre dobble kurer på våren i fjor (etter hverandre), og nå fikk jeg to enkle kurer. Tok en kur forrige pp og har pausemnd nå. Skal ta en enkel kur neste mnd hvis det ikke klaffer denne mnd.Så skal vi inn til ivf. Søknaden er sendt. Har vært gjennom all utredning, så lurer du på noe, kan jeg prøve å svare.

Oi dere har virkelig vært gjennom litt! Har du barn eller prøver dere på førstemann?

Jeg var hos gyn for første gang idag. Men var litt treig med å komme meg dit,har prøvd i 2 år, så burde vel vært der for en stund siden...

Han tok innvendig ul. Gikk overraskende bra :-)

Men lurer på en ting :-) Jeg skal jo begynne på pergo på mandag, men ser at mange skriver at de tar dobbel kur.. Hvordan vet man at den er dobbel?? :-) Er sikkert helt fjern nå, men vet ingenting asså.

Takk for at du gidd svare meg! :-)

Dobbel kur er to tabletter. Det står på resepten/pakka. Enten har du fått 5 eller 10 tabletter. Noen skal ha pausemåned, og andre ikke. Det er stor forskjell på legene.

Slutta på pilla jan 05, og har slitt med lange, ustabile sykluser, så jeg tror "feilen" med oss er at vi ikke har klaffet på riktig tidspunkt. Vi prøver på førstemann, og nå begynner jeg å bli litt stressa pga alderen min. Men når det gjelder prøving på dette området, er det bare å være tålmodig.

Annonse

Oki. Da skal jeg ha dobbel kur. 2 tabletter hver dag, i 5 dager.. Og ikke noe pause mnd.

Lett å stresse seg opp i denne situasjonen! Merker at jeg ikke kaver så mye nå som vi har komt igang med utredning. Føler gjerne litt at nå ligger litt av ansvaret hos legen :-) Var deilig å snakke med legen også. For vi har ikke fortalt noen at vi prøver. Er glad for det siden det har tatt så lang tid. Tror ikke jeg hadde orket alle spørsmålene og blikk på magen :-) Har dere fortalt det til noen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...