Gå til innhold

Om søknad om fødested

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha min første svangerskapskontroll når jeg er i uke 12 og da søker vel legen om den ordinære ultralyden og fødested. Vil gjerne på Ullevål.

Jeg får ekstra oppfølging på Ullevål fordi jeg mistet sent sist og har allerede hatt tidlig ultralyd og skal også i uke 12 pga duotesten.

Tror dere jeg automatisk får plass på Ullevål eller at jeg får fortrinn i køen - noen med erfaring? Dumt jeg ikke spurte om det på på den tidlige ultralyden...

Har lest på terminklubber om andre som får avslag på Ullevål.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Min erfaring er nei dessverre. Jeg søkte rundt samme tid (uke 12-13) og fikk avslag på Ullevål. Jeg har termin i august.

Jeg har tidligere også mistet sent og fikk oppfølging av Ullevål mht morkakeprøve denne gangen , men det spilte ingen rolle.Ble henvist til Bærum.

Men om du får plass eller ikke,- det kommer kanskje også an på hvorvidt hvor stort påtrykk et er akkurat når du har termin?

Men jeg tenker som så at det kanskje er bedre å føde likevel i Bærum kontra Ullevål, da det er et mindre sykehus og kanskje ikke den "samlebånd-effekten".:-)

Lykke til!

Skrevet

Søk med en gang du. Du kan søke selv, og det er ikke lurt og vente til uke 12. Send et brev og legg ved kopi av Helsekortet ditt. Kanskje du til og med kan sende en mail. Du føder vel ikke i verste rushet, men det er jo greit å være på den sikre side når du ønsker deg dit.

Ikke vent... Håper det ordner seg....

Skrevet

Jeg har ikke noe helsekort enda. Men jeg kan kanskje skrive et brev uansett - har jo ingenting å tape.

Skrevet

Jeg ville ha kontaktet sykehuset direkte. Jeg har fått plass på Rikshospitalet, vet at det er stor pågang der også, så jeg bare sendte dem en e-post så fort jeg fant ut at jeg var gravid. Det gikk helt fint. De har kanskje samme ordning på Ullevål?

Skrevet

Man blir så emosjonell når man er gravid! Litt rart at jeg begynner å bekymre med over å ikke få plass på "rett" sykehus når jeg er i uke 9.

Men jeg sendte en epost til legen på Ullevål og han svarte at de skulle prøve å ordne plass til meg ! Ble veldig glad.

Det er så godt å ha dette forumet og å få råd og veiledning.

Skrevet

Da jeg var hos legen 1. gang under graviditeten var jeg 7+1. Legen sa at dersom jeg ville ha fødeplass på Ullevål el Riksen måtte vi søke FØR uke 10! Helt utrolig i grunn. Mange kommer seg jo ikke til 1.gangs besøk/kontroll før de er kommet lenger enn det. Ta direkte kontakt med sykehuset du.

Skrevet

Jeg var på min første kontroll i slutten av uke 11 og fikk fødeplass på Ullevål.

Skrevet

Kjempefint, da ordner det seg sikkert. Det er klart at det er jo litt rart å bekymre seg over det alt nå, men det er jo veldig deilig å ha det på plass også, så slipper du å tenke mer på det på ei stund, når situasjonen i Oslo er som den er må man jo bare henge med og ordne i tide....ü

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...