Gå til innhold

November: Tanker etter å lest en tråd inne på skravle


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

Der var det en dame som hadde en baby,tror den var 7 mnd som enda ikke bablet.Hs ble urolig og sendte da en henvisning til sykehus for utredning.

 

Min som er født 28 babler jo dagen lang.Han sier ma ma, pa pa, mo mo. grr gryyy,lager billyd og masse mer.Er dette uvanlig for en så lilten baby?????Har han blitt inspirert av at vi prater så veldig mye til ham???

 

Babler deres baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, min som er født 22.11 babler også en del. Han sier mest vokaler, og tar pauser på flere dager hvis han holder på å lære noe nytt (som f.eks. rulling). Tror det er vanlig at de babler i en eller annen form i denne alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi en skravlehøne uten like. Skravla går hele dagen, og litt om natta. Nå for tiden er vi inne i en ny "rope" periode, etter å ha hatt en behagelig lang periode med mer hvisking og vesing. Her er ikke så mye ma ma ma og sånn, mer whæææ, ik, ei, oj og nå de siste dagene prrrrrr med påfølgende sprut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bables det veldig.. også er det veldig gøy å rope så høyt hun kan i en veldig skingrende tone.. veldig morsomt, men ikke når en time er gått..hehe, men jeg vil jo heller at hun skal lage masse lyd enn ikke i det heletatt som med den babyen du skriver om.. Jenny begynte med konsonanter tidlig, det bemerket hs..ja,ja, hva vet vel jeg:)

 

Bare tenk første gangen jeg skal få høre henne si mamma..å, smelt...blir litt rørt bare av å tenke på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han babler en del, og så "kjører han bil".. Så er ikke bekymret for han.. Gleder meg også veldig mye til jeg får høre han si mamma, og at han vet betydningen av det ordet..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mye på aaaaa og åååå og HYYYYYYL. Han har virkelig funnet ut hvordan han skal hyle. Og det til gangs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amalie har bablet masse fra hu var 10 uker, nå tester hun ut stemmen sin til de grader :o) hoier og hyler i, ikke gråting altså. og blåser bobler, gurgler. Men ord er det ikke, det er nok litt tidlig. hun er jo bare 5 mnd. Da hun var mindre etterliknet hun lyder vi lagde som bobo og sånt, men det gjør hun ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skravles, ropes og hyles det dagen lang. I tillegg lager hun billyder og ler så hun rister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...