Gå til innhold

en historie om dårlig service! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

i og meg at jeg dro igang tråden om dårlig service på barnas hus, så benytter jeg anledningen til å komme med en historie til - så det ikke bare er barnas hus som får lide. denne gangen var det mor&barn på gjøvik!

joda, høsten 2005 var vi på utkikk etten en liten og lett vogn vi kunne ha med oss på sydenferie, lillegutt var da 5 mndr. jeg og lillegutt var på mor&barn en dag, å fant en babydan trille vi likte og som passet bra. avtalte med samboer at han skulle reise innom noen dager senere, å kjøpe den. da han dro dit, foreslå damen som jobbet der at han kunne se på QUINNY BUZZ. å ja, den er stilig å se på, men praktisk? NEI... i motsetning til trilla vi hadde sett på, som kosta 1499, så kostet buzz`en 4999. han kjøpte den, i god tro om at den var helt knall! de ble enige om at han skulle få bytte og få igjen pengene om det skulle være litt angring, og ikke bra nok for meg. hehe! han kom hjem, og vi fant ganske kjapt ut at det ikke var sånn vogn vi var ute etter. hadde fra før mistral, og buzz`en var STØRRE enn den, og da var heeele poenget med ny vogn borte.

så, vi bestemte oss for å levere den inn igjen. han dro dit så fort de åpnet neste dag: fikk han igjen pengene? nei... tilgodelapp på 4999 kr. og vi bor 3 kvarter unna, så det fantes ikke praktisk i det hele tatt. han begynte å krangle med de, men de stod på sitt, påstod at de aldri hadde lovet å gi pengene tilbake.

da satt vi der da, med en tilgodelapp på masse penger, og hadde overhode ikke lyst til å bruke den i den dårlige butikken. jeg prøvde til og med å selge den for 4000 kr, hehe, til noen vi kjente som skulle ha barn. dessverre hadde de kjøpt alt de trengte, så jeg ble ikke kvitt den.

for å si det sånn: det kunne ha vært noen som nesten ikke hadde penger og som virkelig trengte pengene, i stedet for tilgodelappen. vi satt relativt godt i det, så etter et par uker ga vi F.

det nærmet seg sydenturen, og jeg måtte bite i det sure eple å bare dra dit å kjøpe den babydan trilla vi først hadde sett på...

hadde fortsatt igjen 3500 kr på lappen! hehe! så etter sydenturen fant vi ut av vi da like greit kunne kjøpe voksipose der også... og det fant jeg der, på tilbud, og mener den kosta 1400 kr eller noe. fortsatt over 2000 kr igjen, og jeg spurte om jeg kanskje kunne få igjen i penger, og ikke ny tilgodelapp. men sånn var det ikke der, det var rett og slett ikke deres praksis.

jeg ble småirritert, og gikk å plukka med meg MASSE klær til lillegutt. bukser, gensere, sokker, boblejakke, luer, votter, bodyer - ja gud vet hva jeg ikke kjøpte. gikk i kassa, og da var det fortsatt igjen ca 200 kr. da spurte jeg igjen om jeg kunne få igjen pengene som var igjen, men jeg måtte pent plukke med meg noe. så da tok jeg litt til, og da manglet det ca 40 kr. hehe, men jeg måtte nok en gang finne noe mer så beløpet ble det samme som på tilgodelappen. i fult sinne raska jeg med meg noe, husker ikke engang hva det var, noe som hang på et stativ rett ved kasse - å slengte det hardt ned på disken. DA VAR JEG SINT!!!

sluttsummen ble på 4 kr ekstra - og tror du ikke jeg måtte betale det??? joda, 4 kr betalte jeg da, i tillegg til 3500 kr som jeg hadde sagt klart og tydelig i fra om at jeg i utgangspunktet IKKE ville bruke der.

så, da betalte jeg 4 kr med en 50-lapp, og den kvitteringa ligger i lommeboka mi fortsatt. hender seg jeg drar den opp å viser den, når det er dårlig service som tema.

da jeg fikk alle posene mine - det var mange - var jeg så sint at jeg tror jeg kunne slått mennesket bak kassa rett ned - enda så lita jeg er. ildsint rett og slett...

jeg ga beskjed om at: HER, i denna butikken her - kommer jeg ALDRI TILBAKE! ALDRI! ALDRI! - også gikk jeg.

sånn er det på mor&barn på gjøvik!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åj snakk om dårlig service!!!

Helvigvis har eg bare opplevd god service der eg har handlet d meste av mine barneting (EXIT)

Skrevet

He he, jeg har ikke rukket å lese historien din ennå, men jeg har også dårlige erfaringer med dem! Da jeg hadde bestemt meg for å kjøpe ny sportsvogn til min 6 mnd gamle baby reiste jeg dit for å se på Teutonia Mistral og Emmaljunga City Cross. Jeg hadde orientert meg godt via nettsider først, og visste hva jeg skulle se etter.

De hadde bare noen gamle Mistraler inne, de var garantert ikke nyere enn 05-modell ihvertfall (og dette var i år), men de påsto at det var 06-modell og skulle selge meg den til full pris! Jeg sa at vognene ikke kunne være nyere enn 05, pga gammelt knekk-håndtak og firkantet kalesje (06-modellen har annet håndtak og rundere kalesje), men de fortsatte å juge og sa det va 06-modell! Jeg kjøpte billig vogn av Rita Holm i sedet!

Tenk at de står og juger en midt opp i trynet...

Skrevet

Hei igjen, har nå lest innlegget ditt og jeg tror hvert eneste ord! For jeg har også veldig dårlig inntrykk av Mor og Barn på Gjøvik! Har opplevd god service også (at de har vært hyggelige og hjelpsomme), men det er jo selvsagt fordi jeg har brukt penger der, har ikke prøvd å klage eller levere tilbake noe...

I samme slengen vil jeg nevne at Engler og Cowboyer på Gjøvik er helt annerledes! Der får man GOD service! Spesielt Kjersti er helt enestående! Takk for at vi endelig fikk en ny barneutstyrsbutikk på Gjøvik, det trengtes!

Skrevet

er engler og cowboyer på cc? skal på cc i morgen jeg tenkte jeg, så innom der å kikke!

ja det er helt utrolig at de greier å stå sånn å juge altså, fatter ikke at det går an.

tanta mi&co var der å kjøpte alt nytt til babien de fikk høsten 2004. da mener jeg ALT! seng, dyyyreste teutoniavogna de hadde, alt av vogntilbehør, sengesett til seng og vogn, voksi, babycall, stellebord (sånn stort m badebalj og skuffer), bebiklær - og MASSE klær til storesøstra. husker ikke hvor mange tusen de handlet for (faren til tante som betalte heldigvis!) men det var 25000. ikke en krone avslag...

man er ikke pålagt å gi avslag, det vet jeg, men vanlig praksis når man handler sååå mye er å gi noen prosenter, og det er faktisk ikke uvanlig å gi 10%. men neida, ikke på mor&barn på gjøvik nei. de har heller ikke vært inne igjen døra er. aldri mer for dem heller.

jeg har fortalt historien min til alle jeg kjenner, og INGEN av de har vært der siden! :-) DET SYNES JEG ER KULT!!!

Skrevet

Æsj, for en råtten service ovenfor kunden..jobber selv i butikk, og har vi kunder som handler ekstra mye, så får de avslag på faktisk både 10 og 20%..skulle jo bare mangle..blir provosert av sånne steder...25000 er såpass mye penger, at det skulle ha vært en selvfølge..

Skrevet

Ja Engler & Cowboyer er på cc!

Og jeg har hørt flere slike historier om folk som har kjøpt ALT på mor og barn uten å få en eneste krone avslag. Nesten ingen jeg kjenner handler noe særlig der. Før Engler & Cowboyer kom, så reiste både jeg og flere andre både til Hamar og Oslo for å handle barneutstyr. Vi boikotter Mor og Barn fordi det er så dyrt der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...