Gå til innhold

Stokke...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har meninger om Stokke-vogn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ha meninger uansett?

Stygg vogn som kun har fokus på "design" og ikke barnets komfor... Bagen er liten og sitter barnet mot deg har det en stang mellom benene! Hvor komfortabelt er det, liksom! Den ser ikke ut som noen vintervogn men en kontorstol disse mote-mammaene drasser rundt med seg!

Nei uff!

Skrevet

Hehe, det var morsom beskrivelse av vogna...kontorstol..hehe jeg har alltid syntes at den vogna ser litt merkelig ut..jeg er ganske opptatt av moter og sånt selv, men den vogna syntes jeg rett og slett ser veldig snodig ut...og, ja, ikke minst ubehagelig for barnet...føler heller det kunne ha vært en sånn handlevogn på senteret..min mening bare...

Skrevet

ser så hipp ut at den blir stygg!!! (sorry hvis det er den du har tenkt å kjøpe...)

Skrevet

Synes den er lekker jeg... jeg synes SIMO er helt gammeldags og stygg. Så smaken er som baken. Dessuten tor jeg det vahenger av hvor du bor. Jeg oppfatter Stokke som en urban vogn. Det er flere av dem her i Oslo.

Skrevet

Vi har den, men kun som sportsvogn. Tulla vår er veldig glad i den og velger den framfor den andre vognen vi har. Hun sitter høyt og har full oversikt. Men som noen her sier er den urban og egner seg dårlig til tur i skog og mark, derfor har vi en vogn til. Men som byvogn er den helt topp.

Skrevet

Jeg liker designet. Men ettersom den strøk i en barnevogn-test referert i Foreldre og barn, kunne jeg aldri tenke meg en slik vogn selv. Mener å huske at understellet knakk under testen.

Dessuten synes jeg den er absurd dyr. Men det er nå min mening.

Skrevet

Er det å bli nr 2 på en test det samme som å stryke??????

hmmm...

Dessuten er understellet forbedret, den testen du viser til er gammel.

Skrevet

En vogn som ser så anderledes ut i forhold til "massen" vil alltid delte meninger, og veldig ofte så er det slik at dem som misliker vognen HATER den med store bokstaver og de som liker vognen absolutt ELSKER den.

Selv er jeg i siste kategori.

Har ikke hatt bagdelen til vognen så den skla jeg ikke uttale meg om. Men sportsvognen har jeg hatt i et år nå og jeg kan positive såvell som negative ting om vognen.

Men jeg kan aldri få sagt det nok, vognen er laget som en BYVOGN og dem rekalmerer for den som en BYVOGN og det er absolutt en BYVOGN.

Tror nok de som kjøper vognen og tror at de får en "allround" type vogn er de som er mest misfornøyde, mens de som har kun forhåpninger om en god byvogn blir kjempe fornøyd.

Og bare helt på slutten her så må jeg si at gutten sitter ikke så bra i noen andre vogner enn som når han sitter i stokke vognen, ( og vi har prøvd en liten del), han kommer høyt opp, sitter med god støtte i ryggen, og selene passer perfekt. Og den stangen mellom bena er ikke til plage i det hele tatt. ( han har selvsagt ikke fortalt meg dette selv, men det ser jeg på kroppspråket.

Langt og bla bla bla. , men heia stokke:O)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har spekulert litt på denne selv.

Det jeg liker er at barnet kommer høyt, det gjør det enklere å løfte inn og ut (bøyer ryggen mindre) og gir barnet bedre utsikt når det blir større, kan sitte ved bord uten at man må lete frem barnestol etc.

Jeg liker ikke hjulene, siden jeg gjerne vil kunne ta med vogna ut i "naturen" og komme meg frem på alt av værforhold; is, snø, grus, plen etc.

Håper Stokke kan utvikle et bedre understell for oss some er litt mer "sportslige" og ikke bare skal trille i by sentrum...

Er også usikker på om barnet ligger godt i sportsutgaven eller om de sitter oppreist hele tiden? (Har ikke sett den IRL og sjekket funksjonene, bare lest på nett foreløping).

Er forøvrig flott å lese om både positive og negative erfaringer.

Skrevet

Jeg synes den er lekker, lekker! Den er ergometrisk bra for både baby og den som triller. Stokke lager god og funksjonell design. For oss som sliter med rygg ser den helt snadder ut.

Men jeg er mye ute og triller i skog og mark... Og da kunne jeg ikke velge noe sånt. Så er jo prisen en stor bøyg... For oss er det overhodet ikke verdt det!

Har Stokke Sleepi babysenga som jeg, babyen og pappaen har eeelsket. Den er bare helt nydelig som mini, tett og god rundt barnet. Så vokser den med ungen.

Kjøpte også stellebordet. Skulle stå på babyrommet. DET kunne vi spart oss, for jeg har bare stelt på gulvet, på badet...

Og vi har tripp-trapp stol til sønnen vår. Det er en klassiker jeg har vokst opp med, og for oss var det bare den...

Vi har ulike behov og ulike oppfatninger av hva som er nødvendig. :)

Skrevet

En annen ting som slo meg som en mangel: Det er ingen plass til å legge varer/utstyr. Siden det er en typisk "by" vogn er det vel også vanlig at man er på shopping... men ingen sted å legge fra seg handleposene? Upraktisk!

Skrevet

Dyr? TFK jogster twist bag og vogn ca.8000,-. Stokke xplory bag og vogn ca.9000,-

Skrevet

Godt mulig, men på de fleste andre vogner har du mulighet til å ha både pose og kurv under vogna, da kan man transportere mer. Det synes i allefall jeg er mer praktisk enn å dytte alt uansett størrelse ned i en pose.

Skrevet

har selv vogna,og på pluss syntest jeg vekta,størrelsen,god å trille(ikke på smø!) barnet sitter høyt og godt,design.minus dårlig å trille på snø,ikke god nok å ligge å sove i,ikke særlig lun på vinteren! venter no nr 2,har kjøpt ei simo kombi.

Skrevet

Hvordan er Stokkevogna i norsk vinter med snø?

Noen med erfaring? (I brosjyren fokuserer de på at det er en urban kafévogn)

Skrevet

Min erfaring: i dyp snø og steder hvor det ikke er måka, er det vanskelig å komme seg frem. Men på flatt snøføre er den helt grei, og siden den veier så lite er den lett å holde på veien hvis det er glatt. Når man klapper sammen hjula (hvis du skjønner hva jeg mener), dras vogna som en tohjulet tralle, da kommer man seg frem på ulendt terreng.

Med tanke på kaldt vær er vogna lun, selve setet er godt polstret, og kalesjen (som er vindtett), verner godt rundt barnet. Vinterposen er veldig tykk og varm. I tillegg følger det med et heldekkende storm-/regntrekk som festes med glidelås langs kalesjen. Det er et slikt med plastvindu foran, resten av trekket er i vindtett stoff.

Skrevet

Vi har kjøpt Stokke Xplory!! Er strålende fornøyd og gleder oss til å begynne å bruke den!!

Skrevet

Uff... Hadde egentlig bestemt oss for å ikke bruke noen penger på vogn... Kan arve helt brukbar vogn fra tanta mi... Men så så jeg denne, da.... Og ble forelska... Uff....

Hva er prisen på den med bag??

Skrevet

Pakke med babybag og sete koster ca 9000 kr. Velger du vognen bare med sete koster den 6500 kr.(mye ekstra tilbehør finnes ;-)

Skrevet

hadde aldri kjøpt den, hvis jeg ikke bodde i midten av byen. Det er en cafevogn. Fikk tilbud om å få en ny gratis og takket nei

Skrevet

Får jeg den gratis tar jeg den gjerne som by og shopping vogn!

Men må nok nøye meg med en pent brukt simo vogn som jeg bare gleder meg til å bruke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...