Gjest Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 heisann, jeg lurer på når de ikke stanser fødselen lengre hvis det begynner for tidlig? er 32 uker idag, og skal på kontroll halv ett, er spent på om de vokser greit, og på livmorhalsen. skal vel ha den siste bakterieprøven og nå, tror det er i uke 32 de slutter med det er det ikke? (den med q-tips i vagina og i rompa) håper det, det er jo vondt!! kommer sikkert tilbake senere idag med oppdatering, men vi holder på å pusse opp, så det er ikke sikkert jeg får tid.. lykke til videre alle sammen, håper noen føder snart, så rykker jeg lengre fram i køen!!
Twinny Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Min gynekolog sier at når jeg er 34 uker gjøres ingenting for å stoppe fødsel. Da kan lungene fungere på egenhånd.
Smoopster Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Jeg vet ikke om det varierer fra sykehus til sykehus, men på Ahus stopper de hvertfall ikke fødsel etter uke 33+0. Jeg var innlagt der fra uke 29+6 til 33+2 grunnet premature rier. Ble utskrevet på et tidspunkt da de ikke lenger ville stoppe en fødsel.
Phiphi Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Hæ? Hvordan slags bakterieprøve er det? Når starter de å ta den?
EK78 Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Ja, det lurer jeg også på!! Har ikke hørt om det, bare at man måler livmorhalsen. Når begynner man å måle livmorhalsen??
Phiphi Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 På meg begynte de å måle livmorhalsen i uke 20. Men q-tips i rompa? Det vil jeg ha meg frabedt..hehehe
Scorpio77- 3 Håpefulle(",) Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 På Fredrikstad er grensen 34+0 for ikke å stanse fødselen.. Trodde det var det samme overalt jeg?? Når jeg spurte JM hva jeg skulle gjøre hvis evt vannet gikk før dette - fikk jeg beskjed om å legge meg ned og ringe etter ambulanse.. Men denne bakterieprøven din - den hørtes pussig ut!!(",) Glad jeg har sluppet unna den..tjihi..
Gjest Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 nå har jeg vært på kontroll. og alt var bra! begge hadde vokst like mye siden sist gang, tvilling 1 er -12%, og tvilling 2 er -6% i forhold til enlinger. begge ligger med hodet ned, så det lover jo bra, har lyst til å føde vaginalt. livmorhalsen var 4 cm, så det er ikke noe tegn på for tidlig fødsel. og blodtrykket og urinen var perfekt. jeg er visst laget for å få tvillinger sier de :-) det var siste gangen med bakterie prøve, jippi!! det er for å sjekke om det er streptokokk c i underlivet, over 50% av alle kvinner har det, og det er ikke farlig, men hvis ungene kommer for tidlig så må de få antibiotika. det er ikke alle steder de tar prøven jevnlig, de tar den heller dersom det skjer noe før uke 34, men i kristiansand tar de den fra uke 24 til ca 34 tror jeg. det er for å slippe å ta den samtidig som de har mye annet å tenke på med å stanse en fødsel. i kr.sand stopper de visst ikke fødsel etter uke 34. har vondt i ryggen nå, ca to timer å kjøre hver vei, så det er ikke så moro når jeg må inn hver uke.. lenge å sitte stille i bil, må prøve å få noen til å kjøre meg neste uke!! det begynner nede i korsryggen, så skyter det liksom og stikker oppover i ryggraden, noen andre som har det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå