Gå til innhold

spent på kontroll(34+1)

katrine har fire gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kontrollene fram til nå har vært i kategorien koselige og alt er fint og ses igjen om fire uker. Men i dag må jeg ha litt harde fakta.

Ble plutselig utrolig gravid for noen dager siden. Og ser virkelig ikke for meg at det er fysisk mulig å gå til termin. Derfor må jeg få litt kriterier for igangsetting.

Og så er jeg spent på leie, og om de vokser og om jeg har livmorhals lenger. Jeg nekter å kalle det kynnere det som foregår på kveldene for tiden. Fem minutter mellom og drittvondt i to timer og så slutter det. Hver kveld det samme. Og litt håper jeg at det ikke skal gå over og mest redd for at de skal komme nå. Jeg har jo bestemt meg for 09.mai. Det blir akkurat passelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til med å få harde fakta. Jeg synes hver gang jeg nevner noe med fødsel, så blir legene utrolig vage. De sier bare at det ser jo fint ut for en vanlig fødsel, og at jeg ikke skal bekymre meg for hva slags leie de er i. I tillegg får jeg høre at hver dag i magen er jo så bra for babyene, og det beste er jo om fødselen starter av seg selv. Ikke spesielt informativt, og ikke det man vil høre når man vil ha et løfte om å i alle fall bli igangsatt i uke 38.

Jeg skal til kontroll i morgen, og da tar jeg med mannen min. Både fordi det begynner å bli slitsomt å komme seg rundt alene, siden han ikke har sett babyene siden ordinær ultralyd og for at han kan hjelpe meg litt med å "stå på krava".

Og helt enig med det som skjer om kveldene her også. Det kjennes mye mer ut som rier enn de kynnerne jeg har hatt tidligere. Hele livmoren er nå støl og sliten.

Skrevet

Nå er jeg glad.

Min livmorhals som til vanlig er 6! cm har nå krympet inn til 1 cm. Det er altså ikke bare kynnere som foregår på kveldstid, men modningsrier. Og jordmoren fortalte at riene ikke bare modnet min livmorhals, men også barnas lunger. Og jeg trengte ikke være redd for å måtte gå til termin. De kunne hjelpe meg allerede om to uker, i første omgang med hinneløsning.

Begge har lagt seg til i hodeleie. Men de har ikke bestemt seg for hvem som skal komme først. Ligger helt side om side. Begge er 2200 g.

Altså alt er bare bra. og nå er det ikke lenge igjen:)

Lykke til i morgen Coria. Lurt å ha med mann. Hadde det selv i dag. Kunne jeg slippes av mens han parkerte. Passet meg utmerket.

Skrevet

så bra at alt er bra då!!! Legen har ikke målt livmorhalsen min på over 3 uker er i uke 36+2 i dag. sist de målte livmorhalsen var den nesten 3. har nesten ikke kynnere heller, kommer bare litt vist jeg går turer. Blir nesten litt misunnelig på dere som tror dere kommer snart. har veldig lyst jeg og. Vet at jeg ikke blir satt i gang eller noe vist det ikke er noe spesielt. føler jeg har noen lange uker til jeg føder. Og er nesten sikker på at jeg ikke blir mamma før langt ut i mai. Og alt blir bare tyngre og tyngre. Men formen er heldigvis og bra enda. ja ja, hode på tv 1 er festet og nr 2 ligger i tverr/ sete. så jeg kan vel håpe. Er bare det med at jeg har så lite kynner som bekymrer meg, blir jeg noen gang moden???

Lykke til alle sammen då...

Skrevet

Ikke bekymre deg for det med kynnere. Jeg har bare hatt det den siste uken (er 35+4). Men forrige gang jeg fødte, merket jeg ingenting før vannet plutselig gikk, og fødselen var over 37 timer senere. Så det trenger ikke å bety noe.

Uansett har jo ingen av oss lenge igjen nå, selv om det føles lenge. Vi får prøve å gjøre koselige ting for å få tiden til å gå. I dag har jeg vært hos frisøren (tenker det blir en stund til neste gang), og det er deilig å føle seg litt freshere. I helgen skal vi ha barnevakt også, så det blir vel siste kjærstetiden på en stund for oss - gleder meg!

Skrevet

Så spennende at det er flere som nærmer seg fødsel!

Jeg er 37+5 i dag, har hatt kynnere kjempelenge, men ingen tegn til fødsel ennå. Jeg var hos jordmor for et par dager siden på vanlig kontroll. Hun konstanterte at alt stod bra til og at jeg bare måtte vente på innkallese til kk. Har fått den nå og skal dit i neste uke på vurdering. Virker som om alle har målt livmorhalsen her, jeg har aldri målt den. Sier lengden noe om hvor nærme fødselen er?

Håper jeg får noen svar på vurderingen, det er utrolig slitsomt å gå å vente.

Tror vi tvillinggravide har det mye tyngre enn andre gravide den siste tiden. Min mor har vært i gjennom to tvillingsvangerskap og et "normalt" og sier det er stoooor forskjell.

Ble litt syting dette, men men..

Ivertfall lykke til, dere som nærmer dere fødsel!

Skrevet

Ja tror nok det er mer spesielt å gå med tvillinger. er mine første barn, men har siden jeg fikk vite at det var to gått å tenkt på at jeg får håpe de holder seg lengst mulig i magen. Tror at de fleste som venter tvillinger er forberdedt psykisk på at de kommer en stund før tiden. Og vi(jeg) forventer å komme litt før.

Lykkelig med to i magen er jo på en måte på overtid du nå nesten. er formen bra enda? Er nok ikke lenge til dine gull kommer.

Masse lykke til alle sammen !!

Skrevet

Når det gjelder måling av livmorhalsen, så er det noe de gjør tidligere i svangerskapet med ul. Grunnen er at veldig kort livmorhals kan være tegn på at fødselen kan starte for tidlig, slik at man får beskjed om sengeleie. Men tror det er vanlig å slutte og måle i uke 32-34. Det er vel bare at vi alle desperat leter etter tegn på at noe er i ferd med å skje.

Vi får håpe vi ikke har så lenge igjen noen av oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...