Gå til innhold

Stivkrampe(tetanus)

Anca har jente og gutt:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skiller denne vaksinen seg ut enn andre vaksiner? Leser i Jackie Swarts sin utgave " Vaksiner - fordeler og ulemper om at stivkrampesprøyten skiller seg ut fra alle andre vaksinasjoner gjennom å gi en immunitet som ikke sykdommen kan gi.Her skjer det noe som er mer unaturligt enn for andre vaksiner. Er så usikker på om vi skal ta denne,altså bare stivkrampevaksina.For man trenger ikke å gi den i kombinasjon med andre,vil ha den som enkeltvaksine i såfall. Men er veldig usikker ennda? Noen andre som har gitt bare denne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Vi har ikke vaksinert vår 3årig. Tenkte for et år siden at han bare skulle få stivkrampevaksinen, men etter alt jeg leste, ombestemte jeg meg.

Det er ikke noe spesielt med stivkrampevaksinen, og at vaksinen gir immunitet og ikke sykdommen, er helt feil. Det er rett og slett ikke mulig. Du kan få stivkrampe selv om du er vaksinert mot det, akkurat som du kan få stivkrampe igjen etter at du har overstått sykdommen en gang. Dermed er det helt bortkasta å vaksinere mot stivkrampe, den gir overhodet ingen beskyttelse.

Hilsen

Skrevet

Takk for svar:) Skal ikke være lett dette her.Vi har fått time i mai til stivkkrampesprøyten,men når jeg er så i tvil som jeg er nå skal jeg avbestille den.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Det er faktisk slik at det kun er mulig å få immunitet mot tetanus gjennom vaksinen. Det er den eneste av alle sykdommer det finnes vaksiner mot som ikke gir immunitet ved gjennomgått sykdom. Den er også en sykdom som man eksponeres mot i hele verden - gjennom sporer som finnes i jorden. Av alle vaksiner er denne den jeg er minst i tvil om å gi.

Skrevet

javel:-)

Hvor har du hentet informasjon fra ettersom verdens ledende forskere fremdeles ikke kan dokumeneter de påstandene du legger frem her?

Og hvordan kan en stivkrampevaksine sørge for beskyttelse mot denne tetanusbakterien når kroppen sitt eget immunforsvar ikke er i stand til å klare dette?

• 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...