Gå til innhold

lang ventetid i det offentlige i Bergen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan fortelle om min historie;o) Vi var ferdig utredet hos gyn. i mars 2006 og det ble sendt søknad 24.3.06. Da var rtg HSG (jeg har endometriose), hormonprøver og sædprøve tatt. Fikk time til samtale 14.6.06 og oppstart medisiner 21.9.06, med egginnsetting 20.10.06. Og vi er nå gravid i uke 27/28;o) Vi hadde litt forsinkelse innimellom pga sommer, uregelmessig mens og litt dårlig eggmodning, men det er sånt som er glemt med en gang du tester positivt!!!! Vet jo ikke om dette er representativt for i dag, men det var i allefall vår opplevelse. Lykke til!!!!!!

Hei potet1 :)

Først vil jeg bare si gratulere kjempe masse med graviditeten :-D Og tusen takk for svar! :)

Det er veldig kjekt å høre andres erfaringer, som går igjennom det samme...jeg merker at jeg er veldig opp og ned i humøret. En dag er jeg veldig positiv til at dette skal gå bra, men neste synes jeg det virker som en evighet til drømmen skal gå i oppfyllelse. Da er det veldig inspirerende å høre andre sin opplevelse...

Legen min har akkurat sendt søknad til helse bergen, så nå blir det veldig spennende å følge med. Tror ikke vi kommer til til forsamtale før etter ferien, men jeg krysser fingrene for at kanskje vi kommer til før det :-D

Vi sendte søknaden i midten av januar og var på forsamtalen på mandag :-) Men det kanbli mye kortere, for de har ofte avbestillinger. Jeg kjenner ei som søkte i februar, var på forsamtale for to uker siden og skal starte opp nå :-) Så det går unna her i Bergen!

Hei!

Vi fikk sendt søknad om IVF til Haukeland i midten av februar, og har fått innkalling til forsamtale 4. juni. Jeg synes det er lang tid å vente, særlig siden vi da ikke kan regne med å komme videre i prosessen før etter ferien. Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet og prøve å tenke på andre ting i ventetiden, men det er sannelig ikke lett.

Annonse

Sendte søknad i september, var inne til samtale i desember, starta forsøket i januar, hadde uttak i februar. Er nå igang med forsøk nr 2 og skal ha uttak i slutten av mai.

De sier de har ca 3 mnd ventetid før samtalen og at du deretter må vente en mnd eller to før du kan begynne løpet.

Ja det går unna da ja...jeg som så for meg 6-8mnd ventetid før jeg skulle komme til for samtaler! :)

Kjekt å høre at det ikke tar så lang tid, for ventetiden er lang nok når man har prøvd i over et år.

Tenker jeg skal ringe legen min på mandag og sjekke at søknaden er blitt sendt. Leste noen innlegg der legen ikke hadde gjort det.

Blir så kjekt å komme igang :-D

Vet dere fortesten om alder har noe å si i forhold til hvor for en kommer til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...