Gå til innhold

Hjeler Paracet mot VONDE hemorider??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neeeee. reis på apoteket i morgen og kjøp noe som heter alcos anal eller cheriproct (husker ikke hvordan det staves) og smør på du.. Paracet har nok ikke noen virkning der nei.

Skrevet

har den derre alcos anal gria. mn det var smertene jeg tenkte på.. klarer snart ikke å gå ordenlig..

Skrevet

Kan prøve paracet, men tviler på at det har noen virkning.

Skrevet

Stakar... Det der er vondt. Hadde sånn akutt vonde "danglebær" for noen uker siden. Ringte legen min og fikk resept på Xyloproct. Både salve og stikkpille. Den inneholder lidokain som bedøver. Ring lege i morgen så ordner det seg:) Tok en ukes kur jeg og da ble de mindre, og ikke lengre vonde. Husk og skylde deg godt når du har bommelommet. Intill i morgen kan du prøve og ise ned vondtene, det hjelper. Sett deg på en pose frossne erter eller noe..

Skrevet

Takker og bukker for godt svar. Var hos legen i går, og han anbefalte meg å prøve den alcos anal ( eller hva den nå heter.) men den har jo en virketid på 4-6 uker, og hvis jeg skal gå å ha så vondt så lenge så finner jeg dnart kniven og kutter e av selv.

Nå skal jeg gå å finne meg en pose meg pomesfrites i fryseren og sette meg på.

Skrevet

Uff. God bedring! Føler med deg altså.....

(alcos anal har forresten desverre ikke hjulpet noe særlig her. Om legen din er veldig sær på det der, så TROR jeg jeg har sett det andre greine reseptfritt i Sverige, om du har mulighet til å komme deg dit)

Skrevet

Alle hemoridesalvers selges reseptfritt på apoteket. Det er bra stikkpiller av chriproct og xyloproct som er reseptpliktig.

Alcos anal virker kun adstringende og kløestillende, desom hemoridene er smertefulle ville jeg brukt xyloproct.

Lykke til

Skrevet

Jeg var veldig plaget med hemoroider i fjor-sommer (de er der enda, men er ikke vonde nå). Da var jeg innom på sykehuset en tur, for utredning om ev. operasjon. Det ble det ikke noe av, MEN ... jeg fikk en smertestillende salve som kunne smøres på, de dagene det var som vondes. Da var det så ille at jeg ble redd for å gå på do, og tårene trillet hver gang jeg bomelommet. Den kremen/salven hjalp på smertene!

Jeg kan prøve å sjekke hva den heter, men det blir ikke før i ettermiddag når jeg kommer hjem...

Ps. den er reseptbelagt, og jeg vet ikke hvordan det er å bruke den under graviditet. Så snakk med legen din om det!

Skrevet

ja paracet hjelper. hadde så sinnsykt vond i forrige sv skap, gråt tom. Kom til legen og hun sa, hvorfor tar du ikke en paracet? Var ikke kalr over at det virket der, men det gjorde det i høyeste grad.

Fort deg å ta en paracet, for det gjør jo så sabla vondt=)

klem

Skrevet

Har det på samme måten,skal til legen i dag å spørre om å få noe annet enn alcos-anal.

Har så vondt at jeg klarer nesten ikke å gå. ;(

Tok paracett i natt,og det hjalp meg mot smertene.

Skrevet

Håper HI har fått lindring nå! Ville bare si at det trøster meg å lese at det er så mange som sliter med dette problemet, selv om jeg selvfølgelig ikke unner noen å oppleve de smertene! Litt pinlig tema er det jo også, ikke akkurat noe jeg ville tatt opp på barselgruppa på lik linje med andre svangerskapsplager..

Selv er jeg andregangs, og sleit med hemorroider i første svangerskap. Problemene i svangerskapet var imidlertid for ingenting å regne i forhold til hvordan det blei etter at jeg hadde født!!! For meg var det ikke sting og smerter "foran" som var problemet etter fødselen, men de digre "danglebæra" (genial betegnelse) bak... Man skal jo liksom spise masse fiber og sånn for å slippe å trykke så mye når man er på do - men forestill dere den trykkinga som skal til for å få ut en baby! Hjelper lite med råkost og fullkorn da...

Heldigvis sluttet de å gjøre vondt og skrumpet inn etter en stund, men helt borte ble de aldri. Har gått bra så langt i dette svangerskapet, men gruer meg til hvordan det skal bli etter fødselen. Noen som har gått igjennom en sånn operasjon? Har hørt at det er grusomt smertefullt etterpå - men kanskje verdt det, hvis de forsvinner for alltid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...