Gå til innhold

Tenker dere mye på adopsjon?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt mye på det i det siste, og vi snakker om det. Jeg har lyst til å bare begynne den prosessen først som sist, det er jo en ny papirmølle og en prosess som kan ta laaang tid -det OGSÅ!

Mannen min mener vi skal vente litt til og se hva vi kan få ut av utredninga da, men jeg skulle ønske vi bare kunne KOMME I GANG med noe snart. Blir seriøst GAL av å bare sitte og vente!!!

Men jeg syns det er utrulig dårlig at det er så dyrt å adoptere, og at man får såpass lite støtte til det. Er klar over at det koster penger å få biologiske barn også, men man må jo ikke akkurat bla opp 100.000 på en gang.

Sukk... det eneste jeg ønsker meg her i verden er en liten baby (og helst flere etter hvert!) jeg kan ta vare på og følge på vegen ut i livet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9024131-tenker-dere-mye-p%C3%A5-adopsjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann!

jeg/vi tenker ikke på adopsjon i det hele tatt. Nå har vi ikke prøvd så lenge enda heller da, men begynner å kjenne usikkerheten og frykten for at vi ikke kan få barn...

men jeg vet ærlig talt ikke om jeg har lyst å adoptere heller, er ikke bare bare det der....

vi kommer til å adoptere,men er ikke gamle nok enda.

dessuten vil de jo helst at adoptivbarnet skal være det

yngste i familien,så må først vente å se om vi får noen

biologiske først.

men kommer nok et adoptivbarn en gang i tiden uansett!

Men... nå ble jeg litt i tvil her... har også lest at de helst vil at adoptivbarn skal være yngst i familien, men vil det da si at de som adopterer på en måte blir anbefalt å ikke få egne barn seinere?

Eller er det jeg som er helt dust i hue nå???

tror de er litt ute etter å vite om man planlegger flere barn,hvis

man har egne fra før,men gjør vel ikke noe om det plutselig

kommer.....hvis du skjønner.

men dersom man planlegger å få egne,og ikke sliter med

fruktbarhet,så er det ikke sikker man blir godkjent.

synes det er helt teit jeg da.burde ikke adoptivbarna bli mest

mulig integrert som et "vanlig,norskt" barn??

synes det er litt for mange rettningslinjer der...

Enig med deg!! kan ikke skjønne at det er noe negativt i om man har egne barn, adopterer ett/flere og evt får flere biologiske etterpå.

Selvfølgelig skal det være strenge regler for adopsjon, men jammen kan det virke litt i overkant, i tillegg til at det er såpass dyrt. Jeg syns det er kjempesynd!

Annonse

Huff ja, er nettopp det der jeg er redd for også. Skjønner kjempegodt at de blir skuffa.

Så pussig, vi har også tenkt på Brasil! eller jeg vil gjerne adoptere fra Sør-Amerika da, og da virker Brasil mest aktuelt. veit ikke helt hvorfor, men har liksom alltid villet det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...