Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var på Storkklinik for første gang for en liten ukes tid siden, og nå holder jeg på å bli rusk av å gå og vente på at de "magiske" 16 dagene skal gå slik at jeg kan ta en graviditetstest.

Når er det tidligst mulig å ta en test, må man vente 16 dager fra inseminasjon?

Og en annen ting; om det nå blir en negativ test, er det bare å reise ned igjen til Stork på første neste positive LH-test?

...Siste spørsmål, hvordan gjør dere det med å få fri fra jobben? Har dere forsøkt å snakke med arbeidsgiveren om at dere prøver å få barn, og evt. hvordan har reaksjonene vært? Jeg liker ikke å være "syk" på egenmelding hver måned nå fremover...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9024022-ung-og-uerfaren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testet svakt positivt 12 dager etter inseminasjonen. Lykke til, det er nesten uholdbart spennende de dagene du er inne i nå!

Jeg er selv student og kunne dermed reise ned uten å ha en arbeidsgiver å forholde meg til. Jeg vet at noen har vært ærlige med arbeidsgiver i prosessen mens andre har valgt å ikke si noe og heller bruke egenmelding eller ekstra feriedager. Det kommer vel litt an på hvilket forhold du har til arbeidsgiver.

Hvis testen er negativ nå, er det bare å reise nedover neste gang du får positiv eggløsningstest. Det gjorde jeg, og ble gravid på 2.forsøk.

Igjen ønsker jeg deg lykke til, og krysser fingrene for at du slipper flere turer!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9024022-ung-og-uerfaren/#findComment-9024167
Del på andre sider

Takk for svar Vimmsa:-)

Da blir det noen dager mindre å telle seg ned til, hvis det er en liten fysisk mulighet for å få et reelt testresultat etter 12 dager. *håpe, håpe*

Ang arbeidsgiver er jeg veldig usikker hva jeg skal gjøre. Hvordan er muligheten for å få sykemelding for en dag eller to? Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9024022-ung-og-uerfaren/#findComment-9024454
Del på andre sider

Heisann.

Lykke til... *krysser fingre*

Jeg har ikke testet før dag 14 jeg da. Fått positivt svar to ganger. Har ei jente på 3, og en gutt i magen. Og fått negativ 4 ganger.

Vi har bare reist på nytt ja. Har enten ringt før vi har reist (om vi har hatt positiv test på morgen), eller satt oss i bilen og kjørt tidlig ( om vi har hatt positiv test på kveld), og så ringt fra bilen når de har åpnet telefonen.

Ang arbgiver. Jeg takket ja til en nestleder stilling for en tid tilbake, og sa da ifra at jeg tok den på betingelse av at jeg skulle kunne prøve å bli gravid igjen. Følte det var riktig for meg å kunne dra på kort varsel, og at han da visste hvorfor. Han murret og sa det var OK (under tvil). Han har hele veien vist at han IKKE har ønsket at våre forsøk skulle gå særlig bra, men han har også alltid latt meg reise på kort varsel. Men det der er noe man må vurdere fra hver enkelt situasjon tror jeg, det spørs jo hva slags forhold man har til arbeidsgiver.

Igjen.. Lykke til:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9024022-ung-og-uerfaren/#findComment-9025433
Del på andre sider

De er virkelig seige de ventedagene, går så tregt at det er til å bli gal av. Det eneste rådet jeg kan gi er å prøve å holde seg opptatt mye av tiden, lei en film, gå tur, gå på kino, besøk osv så mye av tiden som du orker så du ikke får tid til å tenke hele tiden.

Angående å få fri så er det mange forskjellige muligheter, men det er selvfølgelig en "ulempe" at man må dra på så kort varsel. Jeg var heldig og fikk eggløsning i helger flere av gangene. En gang dagen før vi skulle reise til Hellas, det ble litt stress, men gikk jo greit.

En gang brukte jeg egenmelding og forsvarte det for meg selv med at barnet er viktigere enn jobben.........eh...... En gang sjanset jeg på at eggløsningen skulle komme på en mandag og fikk byttet bort en annen fridag jeg hadde tilgode. Heldigvis klaffet det!

Den siste gangen hadde vi prøvd så mye, brukt så mye penger og begynte å bli veldig fortvilte. Da var legen min grei og sykmeldte meg et par dager så vi fikk dratt. Det er jeg ham veldig takknemlig for, for den gangen satt spiren!

Det er forståelig at man ikke har lyst til å innvie arbeidsgiver i sine planer før man i det hele tatt har blitt gravid. Det er en ting du må vurdere selv hva som passer for deg. Jeg følte for å holde det hemmelig en stund. Fortalte det til sjefen i uke 5 av praktiske årsaker, men resten av kollegaene fikk ikke vite før i uke 13.

Men hvis du er heldig så er du gravid denne gangen, og da trenger du jo ikke bekymre deg mer for fri i allefall! Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9024022-ung-og-uerfaren/#findComment-9025471
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...