Gå til innhold

November: Kordan går legginga?


jamaica

Anbefalte innlegg

Her merker vi at det blir vanskeligere etter kvart. Han må ofte opp igjen og være våken en stund til eller puppes et stykke inn i søvnen. Ingen av delene er vel noe særlig lurt, men det føles veldig lurt der og då... Er veldig glad de gangene han sovner av seg sjølv i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte ty til en mini - skrikekur.....Den de anbefalte på HS,, ble altfor tøff for meg å gjennomføre.

Det meste jeg lar henne skrike er 5 minutter - som oftest klarer jeg ikke det engang....

Før måtte jeg legge meg med henne ellers nektet hun plent å sove - og hvis jeg listet meg ut av senga våknet hun med en gang.

Nå legger jeg henne i hennes seng våken. Synger en fast nattasang og sier god natt - så stiller jeg med på utsiden av døren med klokka for å se hvor lang tid hun skriker. Har gjort dette en ukes tid nå, og det virker!

Hun sovner oftest etter 5 - 10 minutter(da har jeg vært å trøstet henne, altså).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldg fint,legger ham rundt klokken 19,etter et kveldsrituale. Hs sa det var viktig at vi hadde det,så det har vi lagt oss til. Av og til er han ikke fornøyd med å legge seg,men skriker stort sett ikke lenge.Så våkner han en gang om natten,men jeg tror det er mer det at han er vant med å våkne enn hele behovet for melken han får,men mener at han enda kan få den kosen,så er det morgen en gang mellom 7 og 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner alltid med kvelds-stell kl halv 7, bading de dagene han skal bades, og så kveldsgrøt. Etter grøten, så tar vi sutten, og koseteppet, og sitter litt i gyngestolen, til rapen kommer. Så sier vi god natt til pappa, gir han en kos, så går vi inn på rommet. legger han ned i senga, pakker dyna rundt han, gir han smokken, og sier "natt min skatt, love you". Så går eg ut. som regel sovne hen med en gang, men noen ganger ligg han å bable litt, ås vente vi ca ett kvarter å gir han sutten, så sovner han som regel. bruker å gå inn etter en halv time, å legge på dyna, for den er jo sparket av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legging på kvelden går veldig fint. Vi starter kveldsstell mellom 19 og 19.30 og går på soverommet for siste amming før natta. Av og til sovner han ved puppen, men når han ikke gjør det (eller hvis han våkner når jeg legger han i senga) sovner han av seg selv. Vi må av og til inn og gi han sutten et par ganger, men like ofte sovner han uten sutt.

 

Det er verre med soving på dagtid for tiden. Han hadde en fin rytme der han sovnet i egen seng (evt i vogna), men den ble ødelagt i påsken når vi var bortreist. Vi jobber med å komme tilbake til den, men han er ikke spesielt begeistret for å sovne i senga si om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det går jo så det suser med alle...

 

Her ser vi ikke så himla mye på klokka, men på ungen. (ser jo litt på klokka og da) Men han begynner som regel å vise tegn på natta rundt 19. Da steller vi, eller bader, og pupper masse etterpå. Legges stort sett våken i sin seng, og sovner etter en stund. Hender at han kjefter litt, men som regel går det fint. Noen ganger må jeg ta han opp for å puppe litt ekstra. Ofte våkner han etter en time for litt påfyll, men legger seg helt fint ned igjen etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går leggingen veldig greit. Legges våken i senga si klokka 19 ca og sovner av seg selv. Har fast kveldsrutine og synger en nattasang før jeg kysser han og sier godnatt.

Må ganske ofte inn 1-3 ganger for å gi smokken for han kaver med hendene oppi ansiktet og tar ut smokken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke tatt det så forferdelig tungt dette med rutiner og sånn, men føler at det går rimelig greit fordet. Nå får hun grøt ca sju og så er det på med pysj. Når hun begynner å vise at hun er trøtt sier vi natta og så går jeg inn på mørkt rom med henne (et lite nattlys). Så er det kveldspupp. Hun sovner som regel ved puppen. Vet at det ikke er det lureste at hun sovner ved puppen, men foreløbig synes jeg ikke at det er noe strev med det. Vi skal straks flytte og når vi er kommet på ny plass skal jeg begynne med "våkenlegging" tenkte jeg. har gått greit det også noen ganger når hun bare har vært trøtt. Leggetid varierer fra åtte til halv ti. Aller mest ca åtte. Ser ikke poenget med å kave seg opp og bli frustrert for at hun ikke vil sove åtte en kveld, men være våken til halv ti. Så lenge hun er blid og fornøyd dagen etter, og det bruker hun å være får hun styre legging selv ennå en liten stund. Men for all del, deilige kvelder når hun sovner åtte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig greit.. Vi pleier å legge han i syv tiden, noen ganger litt senere.. Jeg legger han i sengen, så synger jeg to sanger for han, og går så ut.. Som regel sovner han av seg selv, etter litt klaging..=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...