Gå til innhold

Har lyst på et barn til jeg dere :-)

Prinsessemor

Anbefalte innlegg

Jeg grubler og tenker veldig om dagen og føler at det er rett for oss å få et barn til, selv om det er veldig praktisk med 2, da har man på en måte 1 hver, men føler meg ikke ferdig! Kan det virkelig være så mye mer arbeid med 3 ennmed 2, synes det går jamt hele dagen jeg, men jeg synes også at jeg får så mye glede igjen. Er det noen som kan komme med noen råd kanskje? Jeg har ei jente på snart 4,5 år og en aktiv gutt på snart 2 og selv er jeg 37 år så jeg føler at det er enten nå eller aldri :-(

Mannen min har ikke no sterkt ønske om fler men han stiller opp og gjør sitt for jeg må jo ha hjelp av han da :-)

Er det slik at man må ha fylt 38 år for å få fostervannsprøve?

Jeg føler at det vil jeg ha, men hvem sykehus er det de gjør det på? Jeg bor i Vestfold og må kanskje inn til Oslo eller?

Føler at 3 barn er helt perfekt for oss :-)

Kom med innlegg da jenter!

Klem

Fortsetter under...

Jeg er kanskje ikke den rette å spørre, men.....Jeg har 5 barn, venter nr. 6 i august. Men jeg prøver meg likevel:

For min del synes jeg den største overgangen var fra 1 til 2. Det å ha full oppmerksomhet på en var liksom nok, og så måtte du plutselig gjøre to ting på en gang....Den største forskjellen med 3, var når vi var ute og reiste med fly, da tiok vi liksom en hver, og plutselig var det en som satt igjen. Etter hvert har vi funnet løsninger på det også.

Det jeg har stor hjelp av med 5 barn, er å ha orden og system på ting. Har en tavle hvor alt står på, har hyller med merkelapper osv. Nytter ikke å ha rot i skuffer og skap når alle skal ut om morgenen. Bruker også tid på å forbrede ting, slik at vi ikke stresser. Synes egentlig det ikke er noen problemer. Kan bli litt rot innimellom når alle skal ha foreldremøte, konferansetime eller avslutning på samme dag, da, men...og spesielt når en får 2 dagers varsel. Har en litt sånn floke i dag bl.a. En på fotball, 4 på sirkus med mannen min, og innimellom skal jeg rekke to foreldremøter. Men vi får det alltid til å gå.

Når du er 38 år eller mer ved termin får du tilbud om duotest med genetisk veiledning, eller fostervannsprøve. Det er kun de store sykhusene som tar det, tviler opå at Tønsberg gjør det. Jeg bor like ved Ålesund, og måtte dra til Oslo, slikt må en nok bare regne med, men du skal ha alt dekket.

Håper du klarer å ta et valg etter hvert. Jeg er selv 43 år, så i teorien kan du ha god tid, men mange sliter(gjorde vi også denne gangen.....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...