Susan*lillegutt og mini* Skrevet 18. april 2007 #1 Del Skrevet 18. april 2007 Da skal jeg prøve å skrive det jeg husker,vet ikke om kl. og alt er riktig,men sånn ca..blir det vel =) Vel,som de fleste av dere vet slet jeg med masse kynnere de siste 2ukene før mini kom,og tirsdag i forige uke var jeg på kontroll hos jordmor,som strippet meg,men siden kynnerene ikke ble verre på tirsdagen så fant jeg ut at mini kom til å konfirmere seg der inne =) Hehe,der våkna mini,*ammepause* =) vel..på onsdagen ble jo disse kynnerene rare..ikke vonde,men satt mer i korsryggen og litt mer ubehagelige,så ringte føden på onsdagskvelden,og fikk beskjed om å ta å pakke alt ferdig,ringe barnevakta tilfelle noe var på gang,og ta en dusj på hvertfall 20min,og ble det verre da,så skulle jeg komme med engang,for da kunne ting gå fort,hvis ikke skulle jeg legge meg å sove så godt jeg kunne. Vel,ingenting skjedde,så la vi oss. Lå hele natta mer eller mindre våken med litt mageknip lignende.. da klokken var 6.45 da stod jeg opp,før både gubben og lillegutt,men jaget dem også opp,var enda litt i tvil hva som var på gang så ville ha lillegutt i bhg. fra de åpnet kl.7,han var i bhg kl.7.30 og jeg ringte føden i 8.00tiden. Fikk da beskjed om å bare komme på en skjekk å pakke baggen tilfelle,men det var jo gjort kvelden før:) kl.09 var vi på sykehuset,ble skjekka,2cm åpning,og jordmoren var temmelig irritert for at min jordmor hadde strippet meg,og maset mye om det,var fortidlig og bla,bla,bla.. vel,til slutt sa hun at vi skulle være der ett par timer,så skulle hun skjekke på nytt,men hun var IKKE overbevist om at jeg var i fødsel,og da var jeg såpass klar over at det var rier jeg hadde,kom med ca.10min mellomrom og var mer "vonde" enn kynnere,så jeg var ikke i tvil. Skulle skjekkes igjen kl.12.30,i mellomtiden møtte jeg på gynekologen min,lurte på hvordan det gikk,og jeg sa at jeg var sikker på at jeg hadde rier,men jordmor ville ikke tro det,så da lo han litt og sa vi fikk sloss over hvem som hadde rett =) Kl. ble 12.30, ble skjekka,og da var jeg og gubben helt sikkre på å bli sendt hjem,for hun synes ikke det var rier jeg hadde enda..selv om de var opp mot 30på CTG registreringen,vel,så skjekket hun å sier,du får IKKE dra hjem nå,du har 3cm åpning..HÆÆ!!! utbrøt både jeg og gubben nesten i kor..hehe..var jo SÅÅÅÅ sikkre på å bli sendt hjem. Nå var hun 90% sikker på at jeg var i fødsel. Så gubben fikk dra hjem på nåde av henne for å si i rfa til barnevakta (bhg.tanta i bhg.som er en vennine som skulle ha lillegutt) og pakket klær til han og medisin hans,så kom han tilbake. Vel,hun skulle skjekke igjen senere,å det ble i 15.00 tiden,da var det enda ikke mye forandringer,riene var enda 10min mellom og enda bare 3cm åpning,så da fikk jeg lov å dra hjem,men måtte komme tilbake kl.20.00 om jeg ikke ble verre før det. Det var da jeg skrev innlegge her om at jeg hadde rier =) Da dro vi til barnevakta,og vi tok med oss lillegutt og barnevakta ut å spiste hamburger,satt der med rier som enda kom bare vært 10min,koset med lillegutt og dro derifra i 18tiden.. Kom hjem,skrev et innlegg her som ikke ble lagret =( Men kl.19.00 sa jeg til Stian at nå drar vi,nå gjør det såpass vondt,eller mer enn ubehagelig hvertfall og ville ikke være hjemme,og har ca 30min å kjøre til sykehuset,var der i 19.30 tiden,kom inn på fødestua,ble skjekket og da var det 4cm åpning,men riene kom enda med vare 10min mellom..merkelige rier ja!! Jordmoren jeg fikk var fantastisk,hun snakket om alt annet enn selve fødseln som skulle skje,fikk annet å tenke på når riene kom,men desverre gikk hun av vakt kl.22.00, og da skjekket hun åpningen enda en gang og mente jeg hadde 6cm åpning. Kom inn med den nye jordmoren som jeg seriøst kunne drept der og da!!!!! Hun kommer og skal hilse midt i en ri,jeg sa til henne at hun kan vente til den var ferdig,så hun satte seg i senga mi og venta..ehh..ble litt irritert da ja. Så skjekket hun åpningen og mente det bare var 4-5cm åpning..hææ...hva skjer tenker jeg.. Så begynner hun å mase med en gang om akupunktur nåler,og hun viste meget godt at jeg hater sprøyter og har sprøyte skrekk,det hadde alle informert henne om!! Men hun ga seg ikke,og sta som jeg er sa nei,nei,nei,til slutt så ga hun seg,så gikk hun ut fra fødestua,da gikk gubben etter og sa ifra til henne at hun IKKE måtte mase om disse spprøytene,da fikk han bare til svar,ja,men jeg mener hun trenger det,da sa han klart ifra at hvis jeg ville ha,så ba jeg om det selv!!! hmm..ja,så husker jeg egentlig ikke så mye,men tror kl.var sånn ca 23.30 eller der omkring,skjekka åpninga, det var 7cm, og hun maset enda om disse JÆVLA nålene,og jeg sa,eller ropte vel NEI!! så gikk hun. Vi var veldig mye alene på fødestua,noe jeg ble litt fortvila over nå,for nå var kl.ca 23.45 og da riene kom så måtte jeg presse,ellr kroppen pressa selv,ropte til gubben at han måtte plinge på,for nå klarte jeg ikke holde igjen mer,da kom jordmoren inn,plinget på til barnpleieren,skjekket åpningen,og bare sa at jeg skulle bare presse om jeg ville. Sa til henne at jeg kunne jo for fan ikke presse på 7cm åpning, da sa hun,men du har fukk åpning,bare en liten kant men den fjerner jeg på neste rie.HÆ!!!!!! er det mulig...det gikk litt for fort.. Kl.23.55 tok hun vannet,og gud for en deilig følelse det var,hehe,men det var så vidt hun fikk lov der hun kom med det svære "heklenåla" hehe. Jeg begynte å presse,men hadde ikke ordentlig pressrier,så måtte presse for egen kraft også,men av og til var det bare rier og ikke pressrier som kom,så ble veldig redd og fortvila,for de skulle absolutt lytte på mini hele tiden,gikk 1min mellom hver gang de lytta,og jeg ble irrtert for det var gjerne midt under og etter en rie. Men på 4 ordentlige pressrie så pressa jeg alt jeg makta for nå var jeg dritt lei og hadde fan så vondt,og da midt under pressinga ber jordmor meg om å holde igjen,jeg roper og brøler at jeg gjør jo det (hun hadde sagt at hun kom til å gjøre dette tidligere på kvelden) men hun sier sint tilbake at det gjør jeg ikke,jeg sier jo det gjør jeg for fan,at hodet holder igjen men ikke kroppen,så blir hun irritert på meg og sier ett eller annet,vet ikke hva,så sier jeg /unnskyld språket) at hun kan reise til helvette for jeg klare ikke mer,da ga hun opp å sa at jeg bare skulle presse,og vips der kom hele lillegutt ut på en eneste pressrie =) Det beste av alt egentlig var at jeg satt på en måte i sengen slik at både jeg og gubben så da lillegutt kom ut,han så hodet og alt,mens jeg fikk sett kroppen (hadde jo en mage iveien) hehe,jordmor og barnepleieren hold lårene mine når jeg presset,klarte ikke det selv,var så annspent at jeg skalv og fikk kramper i lårene og hofta hele tiden. Så kl.00.18 kom mini til verden =) Jeg gråt med engang,men var livredd for han var knalle blå,noe Simen ikke var da han ble født,så viste ikke at det var normlat..hehe =) Fikk han på magen med engang,og gjett hva han gjør =) Han tisser på meg,hehe,å akkurat i det han tisser løfter jeg på håndkle han har på seg og han tisser på jordmoren hahaha=) Han lå på magen min fra første sekund,var rett fra senga å på magen,så begynte de å sette på klemmer å slikt for å klippe navlestrengen,det gjorde de ikke med Simen,fikk han på magen med engang ja,men etter de hadde satt på klemma. Så klipte pappaen navlesnoren og vi gråt begge to, eller alle tre =) Så den evige morkaka..hehe.. Ja,de har jo bare lov å vente en time etter førsel så skal morkaka være ute..min kom ikke.. Så hun ville sette akupunktur for å se om den kom..hmm..nei,jeg var ikke så villig til det,så nevnte hun operasjoin om den ikke kom,og da sa gubben i ettertid,da fikk jeg vist hvor sta jeg egentlig var,hehe,ikke smertestillende eller noe som helst under fødsel,men så snart hun nenvte operasjon og nål i armen,fikk hun sette akupunktur =) Vel,det hjalp ikke,så måtte få veflon (eller hva det heter i hånda uansett) så ble jeg satt på en slags drypp,men hjalp ikke,så sa hun at jeg måtte prøve lystgass,noe som forøvrig barnepleier maset masse om under fødseln,men jeg får klaus av disse maskene så¨takket jo nei,men nå var det ikke opp til meg,jeg måtte,skulle bli likegyldig slik at jordmoren kunne prøve å presse på livmoren mens jeg prøvde,men det gikk heller ikke,og nå hadde jeg mista mye blod,så det var rett på operasjons bordet,og gjett hvem som var lege,hehe,joda min kjære gynekolog,ha bare lo da han så meg og gratulerte så mye,husker jeg sa til han, jeg sa jo jeg hadde rier =)) Våkna på overvåkingen og ble kjempedårlig,svimmel,kvalm og svett,spydde gjorde jeg også,fikk komme ned igjen på føden kl.04.00, da lå pappaen og mini å sov i senga på rommet mitt,men jeg var så borte at jeg makta ikke å vekke dem eller se på mini,bare spurte hvor stor han var og sovnet. Våknet utpå morgen,likblekk,fikk vite jeg hadde mista 3liter blod og måtte ha blodoverføring, 2 poser til å begynne med,så fikk detutpå fredagen og kviknet til på kvelden,lørdagen fikk jeg gå i dusjen,herlig!!! Ikke var jeg svimmel eller noe,så slapp 2 poser med blod til. Men blodprosenten var enda lav,og de målte blodtrykket nesten vært 10min hele fredagen og utpå lørdagen. Hadde 6 i blodprosent på fredagen,og da vi dro hjem på søndagen var den på 7.6 =) Vell..det var vel min historie,ble hvis kjempelangt det her,sorry jenter,og jeg har sikkert glemt halvparten av alt..hehe =) Men nå vet dere sånn høvelig hvordan ting gikk =) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 18. april 2007 #2 Del Skrevet 18. april 2007 WOW!!!!!! For en historie, og alt du husker!!!!!!!! Jammen sta du..hehe.. Men godt det endte bra! Håper dere koser dere nå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/#findComment-9024589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 18. april 2007 #3 Del Skrevet 18. april 2007 Litt av en historie! Grattis igjen... Hehe, husk å få bilde av deg lysegrønn med den lett orange babyen i godt lys Har noen helt utrolige bilder av meg og gullet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/#findComment-9024768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lineberta :) Skrevet 18. april 2007 #4 Del Skrevet 18. april 2007 Gratulerer så mye med gutten Er imponert over alt du husker jeg;) Kos dere masse med lillegutten.. Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/#findComment-9025309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 18. april 2007 #5 Del Skrevet 18. april 2007 Og en ting: Sånn Krauterblut, sånn saft fra helsekosten man tar tre ganger om dagen, for jern. Anbefales av meg over slike tabletter man blir hard i magen av! Jeg fikk blodprosenten fra 7-13 på tre uker Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/#findComment-9025501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 18. april 2007 #6 Del Skrevet 18. april 2007 Helt utrolig å lese. Blir helt reven med her...hehe. Du er jammen meg tøff og - sta og fire ikke på noe. Sett dem på plass ja - bare for dei kan teori og det praktiske så er det du som kjenner kroppen din og deg selv best. Gratulerer igjen med minien... *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/#findComment-9025876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle* Skrevet 19. april 2007 #7 Del Skrevet 19. april 2007 Oi... den var lang. Skal kose meg med den en annen dag:-) Gratulerer igjen!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/#findComment-9038465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 20. april 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 20. april 2007 Takk for gratulasjonene =) ja,jeg er et lite sta beist..haha =) Nei,seriøst så fremst det nesten ikke står om liv og død her,så holder jeg meg langt unna sprøyter,men det ironiske er at jeg har en tatovering,og piercing i tunga,men jeg selv mener det er noe helt annet,det er noe jeg selv ønsket og synes ikke det var vondt,men et lite stikk i armen,ja,da svimer jeg nesten av,rar...neida..ikke i det hele tatt =) hehe=) men å se andre får sprøyter gjør meg ikke noe,heller ikke at lillegutt eller mini får,men meg selv..haha..de kan bare glemme det =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/#findComment-9049495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 20. april 2007 #9 Del Skrevet 20. april 2007 Så gøy å lese, Susan! Hva er det med de jordmødrene som prøver å fortelle oss at vi ikke er i fødsel, som om vi ikke liksom merker noe til det. Har man født barn før, så VET man når det blir "ekte saker"! (De sa til meg også med andremann at jeg ikke var i fødsel, for målingene deres viste ikke det. De viste bare en ri hvert 10. min. Jeg sa jeg var i fødsel. Og einy jordmor sjekket meg. Da var det 5 cm åpning...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/#findComment-9051717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frida♥ Skrevet 22. april 2007 #10 Del Skrevet 22. april 2007 Åy, åy...litt av ei historie. Ble sliten på dine vegne, høres ille ut å miste så mye blod. Gratulerer og takk for historien! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/#findComment-9064379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 23. april 2007 #11 Del Skrevet 23. april 2007 Først av alt; GRATULERER så mye med gutten!!! Flott å lese fødselshistorien din, du forteller så godt! Masse lykke til i tiden dere har fremfor dere. Barselperioden er bare utrolig! (blir helt babysyk jeg;) ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/#findComment-9076222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin* Skrevet 23. april 2007 #12 Del Skrevet 23. april 2007 Gratulerer med mini`n. Åhhh, jeg gleder meg til fødselen jeg, noen mnd. igjen da men... klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/#findComment-9076920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
@nneliten Skrevet 25. april 2007 #13 Del Skrevet 25. april 2007 Gratulerer så mye! Og takk for flott fødselshistorie! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/#findComment-9095333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 25. april 2007 #14 Del Skrevet 25. april 2007 Gratulerer så mye med minien, det var gøy å lese! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9023333-april-da-pr%C3%B8ver-jeg-meg-p%C3%A5-f%C3%B8dselshistorien-laaaaangt/#findComment-9096496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå