Gå til innhold

April: Hva skjer a? (glad hvis noen gidder å lese)

Monica *rosa og blå*

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke no' mer! Har vært plaget med pms siden fødselen (før graviditeten var det kun hormoner og litt smerter) og det som er rart er at det er noe nytt hver gang! Så jeg har jo brukt en formue på tester!

Det er alt fra kvalme, ømme bryster, svimmelhet, tissetrange ja alt som er slike typiske svangerskapstegn, OG en gang kan jeg gå helt uten smerter og andre forferdelige smerter! Men greit, siden nyttår har jeg slutta å la kroppen "lure" meg og bare godtatt alle rare pms symptomer!

MEN nå topper det seg her, nå får jeg menssmerter ved eggløsning, jeg blir sur, kvalm, veldig ømme bryster!!! HALLO???? ja og pms kommer også før mensen! Jeg blir rett og slett GAL!

Jeg hater følelsen av pms, jeg er dritsur og vil ikke være det, prøver å kontrollere det men går ikke! Eneste som hjelper er å sove så jeg ikke plager noen!

Jeg har kobberspiral for jeg ville unngå hormoner, men f**n er jo mer hormoner i denne kroppen enn noen gang!!

Off... noen som har ett tips råd, opplevd det samme? off... jeg blir rett og slett dritlei, er jo som å ha mensen to uker og pms to uker! Så voila! Ingen sex! (for lysten er jo lik som når du er på det verste i mensen uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spurte legen om hun kunne sjekke om den lå rett og alt var som det skulle da jeg var på GU for noen uker siden det gjor den, og hun sa at det var vanlig at noen kvinner fikk menssmerter ved eggløsning... spurte ikke mer om det....

Er vel ikke så mye legen kan gjøre med alt dette vel... jeg er plaget med kløe i underlivet også og hadde ikke sopp eller noe sånn, så da skulle jeg slutte å vaske meg der nede, bare skylde og ikke dusje mer hyppigere enn tre dager mellomrom, det var alt hun kunne hjelpe meg med... Jaja, nå har vel ikke dette noe med saken å gjør heller da.. hehe men slik er hvertfall legen min... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det slik før du fikk spiralen også? Har legen sjekket blodprøve for alt mulig (inkl stoffskifte) etter fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har jo ikke tatt det så høytidlig.. :) Husker ikke om det var slik før spiralen, men tror ikke det (den tiden er egentlig preget av mye ammetåke!hehe) Satt inn spiralen etter tre mnd, så hadde vel ikke mensen før jeg satt den inn...

men kan det være noe med det også da? har jo ikke noe andre plager enn dette da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som om du er mye plaget? Endiometrose (eller hvordan det staves) er en uheldig bivirkning som kan komme av spiral...og kan forklare noe. Andre er allergiske til spiralen i seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du... her er Expat eksperten. Hun kan sakene sine

Håper det ordner seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endio husker jeg bare å ha lest før jeg fikk det satt inn... Og så kjenner jeg noen som hadde det, og da var det forferdelig pms og blødninger... Detta må man snakke med lege om! Endio kan man jo bli steril av, snakk om at spiralen skal være effektiv, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, tusen takk for hjelpa. Skal bestille meg legetime på mandag. Håper virkelig ikke det er dette da, for vi vil jo ha flere og skal jo starte prøvinga på senhøsten....

Tusen takk igjen, du er jo virkelig ekspert du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du gadd å lese da! ;) Expat ga meg jo mange tips, så da får vi håpe legen klarer å løse problemet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til min sørgelige hormon-verden, Monica :o/ Etter jeg sluttet på minipillen for over ett år siden har syklusene mine fått et helt nytt, uønsket liv. Møkkvonde eggløsningssmerter, pms-humør både i forbindelse med eggløsning og mens. Vondt når jeg har mensen, men ikke så mye verre enn hva de var før jeg fikk Matilde. Men eggløsningssmerter har jeg aldri hatt før, og de kan være enda verre enn menssmertene. Nå har jeg jo merka alt ekstra godt også da, siden vi har prøvd å bli gravide hele tiden, men selv nå i "prøvepausen" (ny jobb og det der) merker jeg alt godt. Og kroppen min er "all natural" helt uten prevensjon på noen måte. Drittkropp sier jeg bare. Skal til gynekolog for utredning nå i begynnelsen av mai, og blir vel da undersøkt i alle bauger og kanter, så det kan jo være intr å se om det er noen spesiell grunn til at det har blitt sånn. Må også si at tanken på endometriose har slått meg pga det med økte smerter i flere dager både rundt EL og mens... Håper ikke det er noe alvorlig for noen av oss... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg som tok kobberspiral for å slippe hormoner, men neida verre enn noen gang! hehe..

Ble veldig skremt av det med endiometrose, nå har jeg til og med fått mer utflod, så det er noe nytt hver dag... Vi skal jo ta den ut i juli da, men kanskje likegreit å gjøre det allerede nå og heller prøve andre prevansjon frem til august...

Håper virkelig ikke det er noe med noen av oss nei, og håper de finner ut ganske raskt på utredingen deres hva det kan være. Og at det ikke er noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...