Gå til innhold

IVF i Porsgrunn, noen?

Anbefalte innlegg

Endelig skal jeg inn til samtale og undersøkelse i Porsgrunn. Fikk brevet i dag, inn om 2 uker. Ble med et veldig spent og lurer færlt på om vi rekker et forsøkt før ferien. Noen andre her som også har fått innkalling til Porsgrunn med time om ikke lenge? Og noen med erfaring om ventetid ol etter å ha vært til samtale og undersøkelse i Porsgrunn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9022933-ivf-i-porsgrunn-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei , vil bare si at vi har vært der , fikk starte opp på første mens , men da var vi med på et studie de hadde der inne.....men tror at dere får starte så fort som mulig , så da kommer det an på syklusen da. Dere skal ha flaks hvis dere rekker det før ferien altså.....

Når i syklusen begynner man med medisiner osv.?

Når jeg ringte for en stund siden sa hun at de ikke pleide de ikke å ta inn folk til samtale hvis de måtte vente lenge for å fortsette, så jeg håper vi rekker det, men er innstilt på august/september for å være realistisk :)

Vi holder til i Porsgrunn. Vi hadde samtale i februar og var egentlig forespeilet prosjektet de holder på med der nede. Vi ble ikke godkjente da jeg har lavt stoffskifte og går på medisiner for dette. Skal derfor gjennom vanlig IVF forsøk i stedet. Vi var på samtale på dag 4 i sylusen og fikk ikke begynne denne syklusen, da de ikke hadde plass/tid. Vi fikk beskjed om å ringe inn neste mens (i mars) og startet opp på dag 20 med nesespray. I forbindelse med samtalen får du av sykepleierne en uke å forholde deg til iforhold til uttak/innsetting, så du får vite dette samme dagen. Vet dessverre ikke om du rekker det før sommeren, men krysser fingrene for at du gjør det! Håper du skjønte litt av det jeg skrev;-)

Jeg er med på et studie i Porsgrunn, og er veldig fornøyd med alt der. De som jobber der er kjeme hyggelige. Tenk....: I påsken hadde de stengt, men overlegen kom dit på langfredag for å ta UL på meg. Det var den dagen det passet i min syklus. De er enestående der.

Ønsker deg lykke til.

Klem

Annonse

Vi har nettopp vært der til behandling - og vi lyktes på 1.forsøk!!

Dersom du ikke skal igjennom noen form for behandling, eller har andre 'problemer' som gjør at prosessen kan bli utsatt, vil du nok begynne på medisiner i 1.syklus etter at dere har hatt samtale og undersøkelse. Det vanlige regimet er vel å begynne med synarela/ nesespray på dag 20 (dag 1= dagen du får mens)- dette går man på ca 14 dager tror jeg. Deretter er det sprøyer med nye hormoner i ca 10 dager eller noe slikt. I slutten av sprøyteperioden tar de UL for å se om eggene utvikler seg som det skal, og avtaler deretter tid for når du setter eggløsningssprøyta - da er det uttak 2 døgn senere - og 2 dager etter dette igjen er det innsetting.. Husker ikke antall dager med nesespray og de første sprøytene nøyaktig, men det er omtrentlig iallfall. Det kommer derfor litt ann på hvor du er i syklus når du blir tatt inn til samtale- altså hvor lenge du må vente på menstruasjonen din før du starter med medisiner.

Jeg måtte ta en laparoskopi for endometriose, hvilket gjorde at det jo tok litt tid før jeg fikk kommer igang - men jeg hoppet vel faktisk kun over en syklus tror jeg. Pga jeg har uregelmessig mens, tok jeg også medisiner for å starte mens.. Det tar litt tid med medisinene og venting, men hvis du skal ha en sen ferie, går det nok..! De er veldig hyggelige i Porsgrunn - Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...