Gå til innhold

er så dritt lei av folk sier at man ikke kommer seg fort etter ks

Anbefalte innlegg

er lei av alle som er så trangsynte å tror ta vaginal fødsel er så mye bedre enn ks..at det tar seg så lang tid for å komme seg etter ks bare tull jeg var oppe å gikk få timer etter ks og mange jeg har snakket med som har tatt begge deler syndes de kom seg raskere etter ks....

Fortsetter under...

Enig! Riktig nok var eg 11 timer på overvåkning etter fødselen, men eg var opp og gjekk frå dagen etter, Var i super form frå dag 2 av, og reiste heim som om eg skulle ha født vaginalt (dvs den 3. dagen).

Trur det er verre for dei som får betennesle i såret og slikt.

Drittlei jeg og!

Etter første planlagte KS rusla jeg ut (tok til og med trappen - glemte helt at der var heis!) 6,5 timer etter snittet!

Etter 2. planlagte KS STO jeg på beina 1,45 t (ca) etter at inngrepet STARTA(!) - men da ble jeg med et HYL beordret tilbake til senga av intensivsykepleieren... tok så ca 2 timer før jeg var nede på barsel, og labba ut (prate i mobilen, sende meldinger, en PepsiMax og en - øøøh - røyk...)

1. dag på barsel fikk jeg 1 sprøyte smertestillende, deretter klarte jeg meg finfint med 1 ibux + 1 paracet 2-3 ganger/dag de neste 2-3 dagene.

At man skulle ta det med ro og sånt etter at jeg kom hjem glemte jeg helt... 10 dager etter 1. snitt oppdaget jeg til min "forferdelse" at jeg bar inn 2 * 15kg-sekker hundefor... ikke vondt en plass...

Etter 2. snitt hadde jeg en 18-måneders-gutt å ta hånd om i tillegg - var ikkeno'problem, faktisk IKKE!

Så - hvor godt man kommer seg etter KS er VELDIG individuelt!!

Jeg var 1.gangs som 35-åring. Og med KS gikk det kjempebra. Venninner på min alder med vaginale fødsler har slitt utrolig mye i etterkant. Revninger, dårlig sying, re-operasjoner, framfallende livmor, ødelagt underliv, ødelagt sex-liv, OG "småskader" (små fødselsskader) på babyene som har ført til en riiimelig tøff barsels-/baby-tid...

Annonse

Det er vel en del som sliter litt etter keisersnitt også... ta en titt inn på kesersnittdebatten på DiB, så vi du se at det er folk som sliter selv flere uker etterpå.

Selv lå jeg på sykehus i 11 dager etter keisersnitt men var hjemme etter 3 da jeg fødte vaginalt med totalruptur grad 4 og hadde myyyye mindre vondt!

Det er vel kanskje ikke sånn at man skal kategorisere keisersnitt etter hverken din eller min opplevelse, men jeg tror at hvis man forventer at man skal være sprek som ei loppe rett etter en fødsel, enten det er vaginalt eller med keisersnitt, så er det fare for å bli grådig skuffa....

legen min sa at generellt (spesielt planlgte keisersnitt) kommer man seg fort (av egen erfaring)

Hadde totalruptur sist og jernnivå på bunn etter jeg mista blod, brukte flere månder på å komme meg... dette blir nok langt bedre..;=)

Jeg har hatt 2 KS. Første KS hadde jeg des 04. Da kom jeg meg ikke på bena før dagen etter. Men når jeg da først hadde kommet meg opp av sengen så gikk det veldig greit.

Var veldig spent nå før det planlagte KS jeg hadde i forrige uke - hvor raskt vil jeg komme meg opp denne gangen. Kom meg opp ganske raskt denne gangen 8 timer etter snittet. Var oppe og gikk med kateter-posen i hånden. Det var jo smerter - men mye bedre enn første gang. Nå har det gått over 1 uke og formen er veldig bra! Tror også det varierer veldig fra person til person.

jeg hadde ikke planlagt ks... og jeg kom meg kjempefint etter det... gullet kom ut halv 5 og jeg var å så hotell cæsar halv åtte... de var ganske imponert over at jeg kom meg så kjapt..

det er veldig forskjellig alså..jeg hadde ikka sjans til å komme meg ut av senga det første døgnet..jeg lå til oppservasjon i over ett døgn og fikk jo såklart ikke gjøre noe..men da jeg skulle opp av senga dagen etter var jeg rimelig svimmel...men gikk seg til etterhvert..men klarte ikke gå alene før 2 dager etter..noen tar ks fordi de er syke å da..og sliter litt mer..jeg tok det pga tvillinger og at jeg var utslitt..hadde alvorlig svangerskapsforgiftning og blodtrykket var skyhøyt hele tiden..faktisk fortsatt,12 dager etter...nå har jeg hvertfall ikke vondt lenger og føler meg bra...=)=)

Jeg kan være enig med deg her ja. Hadde ingen problemer etter mitt KS. Hadde nesten ingen smerter etter 2 døgn, melka kom igang til vanlig tid.

Var ute og trillet etter 5-6 dager da vi kom hjem fra sykehuset. Har ikke hatt problemer med arret eller magen eller noe i etterkant.

Synes mange av mine venninner som har født vaginalt omtrent ikke har kunnet sitte på flere uker. Noen har også sagt (som har født både vaginalt og med KS) at de kom seg mye raskere etter KS enn etter vanlig fødsel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...