Gå til innhold

Gravid og jobbing?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!:)

Jeg har nå omtrent akkurat funnet ut at jeg skal bli mamma. Alenemamma vel å merke;) Er ca 5-6 uker på vei.

Lurte litt på ang det med jobbing og svangerskap. Jeg har ikke jobbet noe særlig fra før, men Mandag ble jeg tilbudt en heltidstilling på Mix. Har ikke sagt noe om at jeg er gravid enda, for tenkte at om jeg klarte å jobbe noen mnd bare så hadde jeg fått en del penger ut av det iallefall. Er i fin form bortsett fra ganske morgenkvalm, ømme pupper og hodepine/trøtthet.

Har noen andre jobbet mye under svangerskapet eller? Og forresten, en ting til, akkurat nå bor jeg på pikerommet mitt hos mamma og pappa. Dette går jo ikke når jeg skal ha barn, har jeg mulighet for å få noe økonomisk støtte før babyen er født? kan sosialkontoret hjelpe med leilighet eller noe? noen som vet?

Takker for alle svar!:)

Fortsetter under...

ta i mot den stillingen. dersom du klarer å jobbe helt ut så vil du få 100% permisjonspenger itillegg til os(som er redusert) mangen som er friske og. jeg er hjelpepleier og jeg klarte å jobbe hele tiden nesten fullt til jeg måtte ut i permisjon 4 uker fødselen, så sats på den, og om ikke kan du jo få sykepenger! husk at du skal kanskje skatte i kl 2. jeg ble boende hjemme til jeg fikk snuppa og flytta rett ut når jeg kom hjem fra sykehuset til en hybel som jeg hadde klar. du har da rett på bostøtte av husbanken, og dobbel barnebidrag osv. det går ganske bra og leve på de pengene. og om du har permisjonspenger tilegg er det enda bedre:)

Det er jo foreløbig ingenting som tilsier at du ikke skal klare og jobbe 6 mnd vel? De fleste jobber til permisjonen begynner 3uker før termin, og hvis det skulle dukke opp noe, så blir du sykemeldt. Du har likevel rett på fødselspenger. 80% i 54 uker og 100% i 44 uker. Alt ordner seg!! Du er jo kjempe heldig som har fått jobb=)

Annonse

Slå til!

Jeg har jobbet hele svangerskapet, men måtte sykemelde meg en uke før permstart pga bekkenløsning. Hadde det ikke vært for det hadde jeg jobbet helt frem til tre uker før termin. Graviditet er ingen sykdom! Jeg har forresten fått jobb som kjent gravid også første gangen jeg gikk gravid, på samme sted som jeg jobber nå. Det er ikke alle som ser på en graviditet som noe neg i forb med jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...