Gå til innhold

HVOR STOR SJANS FOR SPONTANABORT?


babyprincess

Anbefalte innlegg

Har kommet 6+3...har ikke vært kvalm mer enn 1 dag...dagen jeg sjekket om jeg var gravid. Var hos legen i dag. Han sa at det var stor sjans for spontanabort fram til uke 12. I tillegg at det var mindre sjans for å beholde om du var lite kvalm....! Er litt nervøs nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel litt an på hvor gammel du er... Før du er 12 uker på vei kan alt skje, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes rart ut, er jo bare ca 50% som blir kvalme leste jeg har et sted. Tviler på at dette har noe med saken å gjøre. Abort-faren blir mindre etter ca 12 uker fordi da er alle organer dannet og det er mindre sjans for at noe skal gå galt. Når graviditeten er påvist er det likevel mye mye større sjans for at det går bra enn at det ikke gjør det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 år....! Fikk litt panikk da en venninne av meg hadde en lege som sa at 70% SA, men nesten 50% av de visste ikke om det selv...! Takk for svar :-) Får håpe ukene går fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, nå ble jeg litt letta! Har ikke lyst å bli kvalm heller da...men vil jo beholde! Skal bli godt når det har gått 12 uker...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet av flere som ikke har vært kvalm i det hele tatt og det har gått helt fint =)

Jeg er 5uker på vei i dag og har enda ikke vært kvalm men puppene vokser, begynner å bli litt ømme nå. I mitt forrige svangerskap var jeg litt kvalm og kasta opp en gang =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alle blir kvalme, er vel ca halvparten! Og de prosentene for SA tror jeg nok er litt feiltolket. De fleste SA skjer nemlig den tiden du skal ha mensen. Etter det synker tallene veldig, er rundt 10 % eller noe i den duren. For hver uke synker sjansen for SA! :o) Noen er mer utsatt enn andre, jeg er en av dem uten at de kan finne noe spesielt feil med meg. Ikke gå rundt å være nervøs, sannsynligvis ingen grunn til det! Ikke alle har så mye symptomer, det er jo de som ikke finner ut at de er gravide før de er flere mnd på vei :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...