Gå til innhold

Brun utflod og bekymret - flere som har hatt det??

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget litt brun utflod i går, og det kom litt utover kvelden også. Har stoppet opp i dag ser det ut til, men blir jo så bekymret! Har vært i kontakt med legevakta, men de vil jeg skal se det an til det evt. begynner å blø mer, eller jeg får smerter. Inntil da satser de på at det bare er hormonelt. Men man hører jo så mye om MA, at jeg ikke er føler meg så sikker... Noen andre som har erfaringer med dette?

Fortsetter under...

Jeg har det! Jeg har ganske mye og det har vedvart siden i går. Jeg skal til legen senere idag. Har vært i kontakt med en privat klinikk som ville ta meg til ultralyd etter at jeg har vært hos legen. Jeg er 10+4 på vei. Er så redd for at den er død. Det høres fælt ut, men det er nesten så jeg tror jeg har hatt en MA. Føler meg liksom ikke så gravid lengre..

Hei. Krysser fingrene for at det ikke er noe.... Jeg har det selv. Var hos gyn og fikk innv. ul når jeg var 6+5. Hadde hatt en liten bløding, men alt var bra. Gyn så litt rester av blod "der inne" så hun sa at jeg antakelig ville blø litt mer, uten at det var noe farlig. Jeg har det innimellom etter at jeg har vært "ordentlig" på do - inbiller meg at det er fordi jeg trykker litt og slimhinnene er mer ømfintlig... Men det er ikke uvanlig med økt utflod når man er gravid, så er ikke på langt nær sikkert det er noe galt!

Jeg har hatt det og ble kjempe nervøs for har hatt en SA ,men det heldigvis var ingenting, så det gikk over etter et par dager. De sier det kan være helt normalt men begynner du å blø, altså ferskt blod burde du få tatt deg en sjekk. Håper på det beste;)

jeg har vært hos legen i går.

jeg nevnte for han at je ghar blødd litt og at det har kommet og gått

han sa at det er helt helt normalt.

Han sa at alt skal tøyse og strekkes og det er mange små blod årer i livmoren så det er helt vanlig og blø.

ikke noe å bekymre seg for. jeg ble meget betrygget

Annonse

Det er alltid betryggende når noen har opplevd noe liknende uten at det har vært noe galt ;) Prøver å tenke at sjansene er på vår side, siden jeg er i uke 9 er det vel litt mer enn 10 % sjanse for abort, og kun en fjerdedel av aborter er MA (som jeg er redd for siden det har stoppet å blø) - alstå 2,5 % som mister fosteret i MA på dette tidspunktet i graviditeten? Og i følge BIM har 20-30 % blødninger i første trimester uten at det er noe galt - så altså mye større sjanse for at det bare er en ufarlig blødning, enn at det er MA. Mulig jeg er helt på bærtur her nå, men alle gode tanker hjelper meg til å vente på morgendagen. Men selvsagt, ingen prosenter kan hjelpe oss hvis den lille er død der inne...

Jeg har hatt en del brunt utflod og slim. Har litt enda av og til. I går hadde jeg en del ferskt blod og var til UL. Alt sto bare bra til. Men har rosa urin hele dag....

På legevakten er de mer opptatt av smerter enn utfloden.

Skjønner godt du er usikker, blir det selv. Mitt første svangerskap var uten blod, utflod eller noen problemer i det hele tatt, så derfor syns jeg det er skikkelig ekkelt at det skjer nå. Men som de sier er det jo ganske normalt..... Så det er vel bare å høre på dem håper jeg :)

Ja, vi får prøve på det - men det er så lett å tenke det verste. Jeg har ikke hatt en antydning til blod før nå, og begynte å synes at det gikk riktig så bra! Men nå er jeg bekymret som bare det. Spent på svaret i morgen. Det går som det går. Så fint at alt sto bra til med det! Bra du fikk ultralyd så kjapt, det er ikke noe hyggelig å gå uten å vite...

Ja, det er ikke enkelt å "bare høre på". Så klart man blir bekymret. Jeg er jo det selv :) Heldigvis, syns jeg iallefall, er at man ikke rår over følelsene.

Det går nok bra i morgen. Spent å høre jeg og :) Du må komme innom og fortelle oss da :) Bare om du vil så klart :)

LYKKE TIL

Fikk litt brun utflod igjen i dag, ikke det beste når man prøver å manne seg opp til å få svaret på ultralyd. Men jeg ville bare si at jeg har vært til kontroll nå, og at alt var fint!! Hjertet banket, og den lille beveget seg der inne, nesten 28 mm lang! Legen trodde mine beregninger i forhold til termin stemmer, og sa at fra nå av var sånne blødninger ikke noe jeg skulle være bekymret for. Utrolig deilig!!! Jippiiiiiiiiiii! Jeg er så lettet og glad nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...