Gå til innhold

Dere som har opplevd spontan abort...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde sa i aug 2005.Var i uke 9.

Jeg hadde vondt i magen, litt alla kramper og blødde ganske kraftig i 3-4dager.

Men kraftig så mener jeg at buksa blei helt blodig ned til knea.

Kom også noen harde klumper, antar at dette var fosteret.

Tok UL i tilfelle ikke alt kom seg ut på egnehånd, noe det gjorde.

De ville vel ha tatt en utskrapning i motsatt fall.

Jeg var ikke hjemme fra jobb i disse dagene.

Syntes det var veldig godt å gjøre noe slik at ikke tankene dreide seg rundt sa`n hele tiden.

Håper dette kan hjelpe deg noe.

Går det bra med deg?

Hadde spontanabort okt 06, var da ca 7 uker. Hadde sterke menssmerter i 2-3 timer, blødde kraftig og da fosteret kom ble det litt for heftig...ble veldig svimmel. Måtte til gyn for å undersøkes, men trenget ikke utskrapning. Men var på jobb neste dag, fant ut at det var mental hygiene å få noe annet å tenke på.

Jeg hadde SA i februar. Da var jeg i uke 5, det startet med lyserosa spotting på dopapiret, også økte det kraftigere på over noen dager. Blødde tilsammen 10 dager. Etter noen dager med lyserosa spotting, kom det litt mer blod, bare tørket på papiret. Så begynte jeg å få svake murrende mens smerter, som kom og gikk, med minutters mellomrom. Var på UL dagen etter blødningen startet, da var det to fostersekker inni der, men på kontrollen etter en uke var det ikke noe igjen inni livmoren. Snipp, snapp snute....vi måtte prøve igjen....

Jeg var ikke på jobb. Jobber med pasienter og må være 100% tilstede i jobben, ellers blir det uforsvarlig når en jobber med kritisk syke mennesker. Ble sykemeldt to uker. Det var godt! De første dagene lå jeg helt utslått på sofaen, avledet med sport på tv, VM på ski tror jeg det var. Det hjalp.

Håper at jeg har hatt min uflakskvote i denne runde!

Jeg hadde SA i februar var da 9 uker på vei, begynte og blø på mandag og fikk innvendig ul på torsdag, der fikk jg konstantert at det hadde gått galt, men han mente at jeg hadde mistet ca 14 dager før fordi det meste var borte. Så jeg har mistet uten og merket det, og smertene ved blødningene var minimale. Men den psykiske smerten var kjempevond, og jeg må si at det er det værste. Jeg ble sykemeldt fra jobb i 14 dager, og det var veldig veldig godt.

jeg hadde SA i februar i fjor, var kommet til uke 9 og trodde alt var fryd og gammen. Da jeg var på kontroll hos legen skulle vi se på ultralyd (han har egen ultralyd på legekontoret) da var det utrolig stille inni magen min. Ingen spontanbeveglese eller hjerte som slo. Han sendte meg på gynekologisk poliklinikk hvor det ble konstantert at embryoet ikke hadde utviklet seg på de siste tre ukene! Dagen etter fikk jeg utskrapning og sykemelding. Hadde altså ingen blødning eller noe som gjorde at jeg ble urolig, så dette var et sjokk for min mann og meg! Jeg hvilte mye og snakket masse om det og var åpen i min nærmeste krets, og jeg fikk masse støtte og trøst. Som en avslutning på denne historien vil jeg tilføye at jeg ble gravid igjen i mai 06 og nå ligger det en nydelig prinsesse og sover i kurven sin ved siden av meg, hun kom til verden 9 februar 07. Så ikke gi opp og ikke tro at du ikke kan bli gravid igjen. Lykke til og ta det med ro og snakk ut om opplevelsen din det tar av litt av "trykket" :-)

Annonse

Jeg opplevde en spontan abort for 4,5 uker siden. Begynte å blø pittelitt i to-tre dager. Fikk time hos legen og ble sendt på UL og så at hjertet dunket og alt var ok. Jeg var lettet siden mange har blødninger i et svangerskap uten at dette var farlig. Men to dager senere så kjente jeg sterke menstrasjonssmerter. Jeg har sjelden noe PMS smerter under mens og kjenter derfor at dette var noe jeg aldri har kjent før. Jeg følte jeg mistet. (Dette var torsdag kveld) fredag fikk jeg ny UL og da så de at det var dødt. Fredag ettermiddag var jeg innlagt på utskraping og jeg blødde såvidt littegrann etterpå. Var på jobb mandag som vanlig og ingen oppdaget noe. Jeg var 7+1 uker. Den psykiske smerter den helgen etter aborten var vondere enn de fysiske smertene. Men for meg gikk det fort å komme videre. Jeg har nå avsluttet min første mens etter MA og satser mot EL neste helg og er klar for ny spire.

Lykke til våken om natta! De aller fleste svangerskap går det kjempebra med. Kun 3 av 10 som mister. Klem

Tusen takk, alle dere som har svart. Nå må jeg bare få rettet opp i en misforståelse. Jeg er ikke gravid altså. Noen som visstnok trodde at jeg hadde en abort her. Jeg har en sønn og ønsker å bli gravid igjen på sikt. Hørte at ei venninne hadde spontanabortert her en dag. Var veldig engstelig for dette selv da jeg var gravid. Ønsket bare å høre fra dere som vet hvordan det egentlig går for seg. Takker igjen for svar, og håper det går bra for dere alle sammen og at jeg også snart kan begynne å bruke denne siden aktivt. Vil nemlig at gutten min snart skal få søsken...:-)

Ja, må vente litt til før vi prøver. Håpe på at jeg får lengre vikariat. Og så vil jeg ikke ha barna så tett. Men om en stund setter vi i gang. Forrige gang gikk det på første forsøk. Spent på hvor lang tid det tar neste gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...