Gå til innhold

Tegn på SA?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er 5+0 og i går da jeg var på do så var det en tynn,liten,lyserød stripe. Dette har skjedd ett par ganger ved dobesøk. Hadde slike striper når jeg skulle ha mensen,men var gravid. Har en MA bak meg og redd for at det går galt igjen. Har bedd om tidlig UL,og venter bare på at legen skal ringe meg opp igjen.Var også å tok blodprøver i dag,og da spurte de om jeg hadde blødd nå mer(om det hadde økt),men det hadde det ikke. Har lest at man blø litt når man venter mens,men jeg hadde ikm i forrige uke. Men så lenge jeg ikke blør mer og ikke har sterke smerter i magen,så kan jeg vel ta det rolig(vet at man kan ha SA uten smerter).

Jeg skulle bare ønske om det hadde vært noe eller noen som kunne ha gitt meg, og andre engstelige gravide, beskjed om at alt går bra,altså 100% svar), det hadde vært noe det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet d er vanskelig men prøv og tenk litt positivt....legen min mente at jeg måtte prøve og ikke tenke formye på at d kan gå galt...for man stresser kroppen veldig...

 

kos kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er farlig når du blør ut mer enn 3 stor bind raskt etter hverandre. . alle blør enn eller annen gang. . slimhinnenne tåler mindre og er da mer utsatt for å blø. . ikke tenk på d, nyt graviditeten. . . mister mann så var det meningen. . jeg mistet januar men ble gravid igjen uten mens mellom=) ikke ta sørgene på forskudd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke SA, men kanskje MA? Ei venninne hadde det, og det begynte med brun utflod/litt blod. Fosteret kom ikke ut av seg selv, så hun måtte ha utskrapning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt fersk og kan ingenting om dette. Hva står alle forkortelsene for? SA - spontanabort? MA? ikm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA er missed Abortion. Det vil si at fosteret ikke kommer ut av seg selv for kroppen "vet ikke at fosteret er dødt. En trenger ikke ha symptomer på akkurat det. IKM betyr Ikke kommende mens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo like mange her som har hatt blod og brun utflod som det er gått bra med og ikke.

Har selv brun utflod og vet ikke hvordan det kommer til og gå.

Bare venter og ser..Sist var det MA men ikke sikkert det er nå.

Men lyserøde striper og sånt tror jeg ikke er noe farlig men skjønner godt du er engstelig.

Som sagt er det jo skjøre slimhinner og livmoren utvider seg jo. Og har også hørt at det kan være vanlig med småblødning når man skulle hatt mensen.

Har du symptomer på graviditet fortsatt da? Legen min sa at hvis man har det så er det et godt tegn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Anonym som svarte bekymret hovedinnlegger med at "Det er nok ikke SA, men kanskje MA?" Hvorfor skrive slikt og gjøre noen som allerede er litt bekymra enda mer bekymra, sannsynligvis uten grunn? Det er mulig det var ment som en opplysning, men likevel! Det er til tider litt hysteri her inne ang. SA/MA.

Det går oftest godt! Husk det!!

Og skulle det gå galt, javel...så gjør det det. LIte å gjøre med. Det beste er å prøve å ta det som det kommer. Bekymring fører lite godt med seg.

Og som en annen sa her...SA gir store blødninger og oftest store smerter! Ihvertfall når en har vært gravid noen uker.

 

Dette var et lite hjertesukk. :o)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt bra. Prøvå ikke tenke på det negative, men heller fokusere på alt det positive som skjer :)

 

Er selv 4+6 så forhåpentligvis får vi en fantastisk julepresang denne julen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for at du også reagerte på svaret til anonym,jeg reagerte selv,(leste det først nå). Er ikke så veldig bekymret lenger,og nyter hver dag. Ett lite hjertesukk fra meg også: takk til alle som sier meningen sin og ikke underskriver med anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...