Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har legen skrevet ut Pergotime tabletter til meg for å få litt mer dreis på eggløsningen min.

Er det noen som har fått hjelp i de tablettene?

Og er det noe sjans for at man kan overstimuleres, vil liksom ikke ha fem-linger...

Hvordan klarer tablettene å kontollere at bare ett egg skal modnes og løsne? Rart å forstå.

Og vet dere om det er noe større sjanse for å få tvillinger med de tablettene kontra vanlig syklus hos "friske" kvinner?

På forhånd tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9018821-spm-ang-pergotime-tabletter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

På pakninsvedlegget står det at hyppigheten av flerbarnsgraviditet økes, så det er jo en sjanse for at mer enn ett egg modnes ja.

Selv har jeg ikke prøvd de, men det står listet under bivirkninger.

Sjansene for flerlinger (og da oftest tvillinger) øker når du tar Pergo. Mener å huske at det var så mye som 1:5. Men overstimulering og femlinger tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Har ikke hørt om noen som har blitt overstimulert av Pergo her inne. De som blir overstimulert går gjerne på hormonsprøyter (som er mye sterkere enn Pergo) over lengre tid. Da er jo målet å få mange egg til uttak. Tablettene hjelper kroppen din å modne egget, men det er ingen mirakelkur. De hjelper for noen, så du får krysse fingrene. :o) Jeg har denne syklusen gått på Pergo (5 dager) og hormonsprøyter (2 dager). Fikk vite på UL at jeg har to egg som er modnet. Det ene var litt større enn det andre, så jeg vet ikke om begge har sjanse til å bli befruktet.

Bare husk på at Pergo-bivirkningene er veeeeldig like graviditetsymptomer, så det kan være lett å bli lurt. Bivirkningene kan vare helt til IKM, og tablettene kan også ha virkning neste syklus.

Lykke til med Pergoen!

Jeg ble gravid på første runde med pergo, og hadde da prøvd i 4år først! Uten noe resultat! Kom bare en...

19mnd senere kom barn nr.2. Helt av seg selv gitt :P

Så hos meg ordnet den ene pergo kuren opp litt :D

Men har flere jeg kjenner som har tatt mange kurer, men som det ikke har hjulpet på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...