Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Jeg var i butikken og så på den idag, var mye kunder der og dårlig med hjelp å få.... Men stusset på en ting. Skal ikke den ha full horisontal liggestilling? Jeg fikk den ikke til å ligge helt ned iallefall. Det var jo bare 2 glidelåser der? Skal ikke den ha 4 posisjoner? Og fotbrettet kunne jo bare festes i en stilling,rett flatt fram,trodde den hadde flere posisjoner? kan noen forklare meg dette,jeg tenkte å bestille fra babyjungle,men må få klarhet i dette først.
It's all about me Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Den har ikke 100% liggestilling, men veldig nære. Ser mer oppreist ut når du ser på den utvendig enn når det ligger noen nedi den. Lillegutt som kjempegodt i den så hos han spiller det ingen rolle Ang. de 4 posisjonene. Avstanden som ryggen slippes ned på det forskjellige glidlåsene er ikke helt lik, altså kan du ved å bare ha en av de to glidlåsene åpne få to forskjellige vinkler på ryggen. Og så er begge igjen og begge oppe de to andre innstillingene. Det er iallfall det jeg har kommet fram til. Høyden på fotbrettet kan som du sier bare enten legges helt ned eller stilles opp i vannrett posisjon, men du trenger ikke noe mer enn det. Det lille brettet nederst på fotbrettet derimot kan dyttes enda to posisjoner til inn mot sittedelen for mindre og kortere barn. Ellers er det en knallgod vogn, stabil og lun. Anbefaler absolutt. Skal du bestille burde du også iallfall bestille allværstrekket. Det er dette trekket som det er litt svart på, det er kjempe kjekt )
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Ok,takker for svar,må mase litt til ;o) For jeg lurer på å ha softbag i også, men hvordan blir det når ikke ryggen er helt vannrett? den så ganske oppreist ut ja,det var det jeg stusset sånn på, for alle sier jo det er full liggestilling...Hmm..hva mer..? Jo,kan man ta av frontbøylen? Åhh,jeg tror jeg er forelska i tfk,hehe:o)
It's all about me Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Frontbøylen er enkel å ta av og krever ikke noe verktøy. Når det gjelder softbag så vet jeg ikke hvordan det blir, men har hørt at det finnes et innlegg som bygger opp den lille hellingen hos andre produsenter iallfall. Men selv hadde jeg gått for hardbag. De er blant de største på markedet, stilige og du får babyen vendt mot deg den første tiden. Jeg skal ha det når neste en gang i fremtiden kommer iallfall. Det eneste negative jeg finner hos TFK er at handlekurven iunder er veldig kronglette å komme til. Men da har jeg heller en krok på styret som jeg kan henge poser på og et nylonsnett (kjøpt på Brio) som henger inntill ryggen på sportsdelen til personlige ting.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Tusen takk for hjelp, det hjalp, jeg skal bestille. Tror steel blue... Og så fant jeg ut at på www.alexi.no selger de fotposer til tfk'r, kun kr 199,-! Tror jeg skal bestille det også. men kanskje bestille vogna først,hehe .o)
Tussa og Sofie Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Intensity, ser ut som du har litt oversikt over joggster twist, har vært inne på babyjungle å sett, men står ikke noe der om det er hard eller softbag, men kan man altså velge til den vognen? Kan hardbagen da brukes i bilen når babyen er liten, slik at man slipper å kjøpte sete i starten?
It's all about me Skrevet 18. april 2007 #8 Skrevet 18. april 2007 Det er hardbag som er mest vanlig til TFK Joggster twist siden den er som jeg skrev over her en av de største må markedet og kan brukes ganske lenge vanligvis. Jeg synes også hardbagen er veldig kul. Ta en titt på finn.no, er ofte hardbager der til salgs med litt bedre bilder så det er lettere å se hvordan den egentlig ser ut. Men det går an å få softbag til også for de som vil. Har bare sportsvognen selv ennå, så har ikke så mye egen erfaring med annet ennå. Men systemet som fester hardbagen til unnderstellet skal vist gjøre at den er like enkelt å ta av og på som det er å løfte en softbag ut av sportsdelen. Hardbagen går også an å feste i begge retninger. Om hardbagen kan brukes i bilen med sikkerhetsnett vet jeg ikke, men dette er noe jeg personlig ikke anbefaler uansett. Den lille ligger ikke på langt nær like sikkert i bag med nett som i bilstol. Hvor hadde du selv valgt å sitte ved en kolisjon eller rundvelt, i en boks med nett over eller godt fastspent i et ordentlig sete? Kjøp heller et skikkelig sete, du skal kjøre leeeeenge og ofte for at det skal være skadelig for babyen.
Tussa og Sofie Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 Takk for svar, du sier noe der ) Like greit kanskje å kjøpe et bilsete de kan bruke både når de er bittesmå og større. Disse små "setene" man kan kjøpte til vogna kan jo også brukes som bilsete, er det ansett som et greit alternativ? Tenker på fordelen ved å slippe å vekke barnet når det har sovnet i bil.
It's all about me Skrevet 18. april 2007 #10 Skrevet 18. april 2007 Det er vel ikke noen små seter å få kjøpt til vogna som han brukes som bilsete, men derimot bilsetene som kan festes til vogna ved hjelp av en adapter. TFK har en universaladapter som vistnok skal passe til alle bilseter, de har den på babyjungle.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #11 Skrevet 18. april 2007 Men man kan jo ikke velge å bare ha en hardbag på vogna....
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #13 Skrevet 18. april 2007 Gå inn på "carrycots.." og klikk på "single" under models-feltet. da kommer det fram. men du må kjøpe hele sportsvognen ja,kan ikke bare kjøpe understell uten sportsvogndel. Den knepper du av og setter på bag. Følger med adaptere når du kjøper sportsvognen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #14 Skrevet 18. april 2007 Forresten,er det tungvindt å ta av sportsdelen og sette på bag? har to tette,en på 18 mndr og en nyfødt,derfor jeg lurer på softbag. Men hardbagen er jo framovervendt,og større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå