Gå til innhold

Abort eller ikke HJEELP!!


Helga-Marie

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 barn fra før en på 5 år og en på 14mnd.Ja på tirsdag for en uke siden tok jeg graviditetstesten og den var possitiv! Mannen min hadde samme dag sterilisert seg for vi skulle ikke ha fler barn,men så er jeg gravid.Han vill ikke ha 3 barn,jeg veit ikke hvordan der er å ha 3 barn og og er det dyrt??Var på sykehuset i dag,fikk UL for å se hvor langt jeg er på vei. 8 uker og har termin 1Des. Aner ikke hva jeg skal gjøre noen som har vært i sammme/ er i denne samme situasjonen??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei..

uff, vet hvordan du har det...

 

jeg er selv gravid m nummer 3, har en datter på 4 r og en sønn på snart ett år. har termin 10 desember og vet ikke hva jeg skal gjøre.. beholder jeg dette barnet har jeg 3 barn m 3 forskjellige. faren til barnet i magen ønsker at jeg tar abort, og det samme gjør familien min men jeg selv ønsker å beholde.

vil gjerne snakke med deg så kan vi dele bekymringene??

jeg har msn [email protected]..

jeg aner heller ikke hva jeg skal gjøre for samboeren min truer m å gå i fra meg om jeg beholder... men jeg blir kvalm av tanken på abort.. skal til legen på fredag så vet kanskje mer hva jeg skal gjøre da:)

 

hilsen fra tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.... Dette er ikke lett. Jeg vil bli tante igjen=o) Men skjønner uansett hva du en gjør å støtter deg i det.Tenk nå kan vi gå noen mnd i permisjon sammen.

 

Klem Lille søss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg prøvde å sende deg en epost aner ikke om den kom fram.Mannen min er mye på pc.Har ikke lyst at han skal se hva vi diskuterer.Jeg skal legge inn en profil på meg da får du tlf nr mitt!

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen:)

 

jeg har ikke fått mailen din. hva mener du at du skal legge inn en profil? hehe hvis du har en mail adr, så kan jeg sende deg nr mitt til den..vil helst ikke legge det ut på nette:)

 

håper å høre fra deg..

 

klem tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en veldig lignende situasjon som deg . Vi skulle ikke ha fler , og så ble jeg gravid med prevensjon . Jeg har fire barn fra før på 10 , snart 7 , fire og to år . Pga hoftelidelser og skjevt bekken gav legen meg også beskjed om at å beholde spiren var uklokt og nesten umulig .

Jeg fikk innvilget abort , fikk time , undersøkelse og samtale . Men dagen da det skulle skje klarte jeg ikke å gjennomføre det . Alt i meg strittet i mot .

Nå sitter jeg her med en fin rund mage med en sprellende lita jente inni. Mannen min overrasket meg veldig fra å være ganske pessimistisk ang graviditeten til å bli super støttende og full av omsorg for meg og den lille .

 

Det var riktig for meg å beholde . Om det er riktig for deg er det kun du som kjenner . Men tør å følge hjertet ditt . Det er veldig naturlig å skifte fra den ene til den andre siden hele tiden , men på ett punkt bestemmer du deg allikevel .. og da vet du det.

Ønsker deg lykke til og sender deg en masse gode tanker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får følge hjertet ditt, men siden mann din nå har sterilisert seg kan du jo ikke angre etterpå og få flere heller.

Tenk deg nøye om og ta et valg du kan leve med.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du!

Jeg vil anbefale deg å snakke med Amathea. De arbeider med veiledning av kvinner i din situasjon, og kan hjelpe deg til å få orden på tankene. De tilbyr også valgsamtaler sammen alene, eller sammen med partner. Se www.amathea.no

Forstår at du er i en vanskelig situasjon, og håper du kan finne en løsning du føler er riktig for deg!

 

Ønsker deg alt godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for alle svarene fra dere,Jeg setter virkelig stor pris på tilbakemeldingene!!!! Jeg har nå bestemt meg!!Jeg går for å beholde dette barne,vis mannen min velger å gå fra oss,ja da er han forferdelig feig!! Han er nokk på gli for han har sakt at han eksker meg :)) Men det er den forrvirrende tanken med å bli 5! Har mange flotte mnd å se frem til og ikke minst snart bli tante igjen om noen uker.Da for gubben se hva han får om noen mnd.LILLESØSTER HER KOMMER JEG!!!! Gleder meg til å ha permisjon sammen med deg!

 

Men til alle dere som har svart tussen tusen takk og lykke til til dere alle!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hei... skulle bare såååååå ønske at jeg hadde sett dette innlegget før... har vært gjennom en ordentlig ille uke, Amathea, bestilt time til abort samtale og endelig landa på å beholde barnet. mannen min steriliserte seg på torsdag som var så det var nå eller aldri, selv om det aldri var noe argument... det føles som om vi er enige om dette nå og det har vært utrolig viktig for både meg og samboeren min. har to barn fra før...2 år og 81/2 månde så her blir det action:-) om du vil så mail meg på [email protected]

MASSE MASSE lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har oxo valgt å beholde.. samboeren min har valgt å gå fra meg.. så jeg blir alene mor til 3 men men,.,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare si at dere er tøffe hele gjenget, at dere står på deres egene valg og velger å beholde barnet=)¨

 

spesielt gjeler det deg zille og aaro mamma som har valgt å stå gjennom dette med eller uten mann, du er faen meg tøff=)

 

lykke ønskninger til dere alle sammen, gleder meg til å prate mere med dere alle her inne på 1. trimester og dele erfaringer framover!=)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Zille og arro mamma!

Jeg synes du er kjempe tøff som klarte å stå imot press til ABORT!!! Mannfolk aner ikke hva vi går til!! Nå sitter jeg her med en mann som er veldig våryr!!hehe godt tegn! Jeg er sikker på at du klarer denne oppgaven helt helt perfekt! Ha is i magen så kanskje han kommer tilbake etter litt betenkningstid?Isåfall har barna dine en mamma som virkelig bryr seg! Jeg får vell sette meg på termin liste nå da.1.12.2007 ja jule mnd blir en minnerik mnd!

 

Lykke til til dere 3 pluss spira i magen!!!

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...