Gjest Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Her er noen fine gamle navn jeg undrer meg over at jeg sjelden ser her inne: Elsa Rakel Åse Kari Grete Ester Liv Harald Lars Jan Olav Morten Terje Dette er jo navn som ofte våre foreldre har og høres sikkert veldig kjedelig ut,men tror disse navnene bil bli motenavn snart.Så hvis noen vil være tidlig ute...
Vannmann35 Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Jeg tror motenavn hopper over et ledd eller to. Man kaller helst opp etter besteforeldre og oldeforeldre. De navnene du nevner her er det foreldregenerasjonen heter, dvs. de som er født rundt 50-tallet - da lå disse navnen på navnetoppen. Det blir altså for nært for "oss" å bruke disse navnene tror jeg, men barna våre kommer til å elske dem.
StorkeMammaen Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Jeg liker mange av di navna, forbinder dem med besteforeldre generasjonen. Ester, Liv, Rakel og Elsa er vakre navn
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Koselig at du synes navnet mitt er fint Ikke så ofte noen nevner Grete i den sammenhengen Ellers har vi vurdert Rakel, men er usikre enda...
Marolla Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Rakel er en av mine favoritter, men mannen min vil ikke ha navn med R i, så her blir det nok Kaja om det blir jente. Olav er det flere og flere som heter. Jan er også mye brukt i dobbeltnavnkombinasjoner.
prebs Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Jeg liker godt: Liv Harald Lars Olav Morten Guttenavnene er jo noe i bruk i dag også,og jentenavnene kommer sikkert sterkt om en stund!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Jeg lurer på om Petra vil komme tilbake, min mor heter det.
Gjest Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 Tror ikke at det blir det snart.. kanskje om 50 år..
2(3) Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 De sier at hvis man følger med på motenavnene i Sverige, så vil man få en innblikk i hva som er forventet å komme til Norge om litt... Syns imidlertidig selv det var mye likt. www.svenskanamn.se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå