krøllings Skrevet 18. april 2007 #1 Del Skrevet 18. april 2007 Hei, Jeg hadde planlagt snitt på Riksen på onsdag og tenkte jeg ville fortelle litt om hvordan det var der.Vi var inne til journalskriving på tirsdag, møtte opp kl.08.00. Da skulle vi først ta blodprøver, så fikk vi et rom hvor vi først skulle snakke med jordmor,så anestesilege og kirurg.Det ble mye venting så vi var der nesten hele dagen. Vi møtte opp onsdag kl.08.00 og jeg var den eneste som var satt opp til planlagt snitt, så fikk et rom og jordmor kom og satt et kateter(ikke vondt i det hele tatt:)jordmoren var superhyggelig og smilende og hun skulle og være med på operasjonen og det var betryggende. Ble kjørt inn på operasjonsstuen etter litt venting (en time ca) mannen min skulle komme inn etter at de hadde satt spinalbedøvelsen (anderledes enn fra ullveål hvor jeg hadde forrige snitt)det var litt dumt syntes jeg fordi det var da jeg var mest engstelig,men men.Mannen sto i rommet ved siden av og kom inn rett etterpå. Etter en kort stund, kom det et høyt og tydelig skrik og jeg fikk babyen bort til meg før de skulle undersøke og vaske ham. Han kom så inn til meg igjen og lå på brystet mitt mens jeg ble sydd.(anderledes enn Ullevål der er far med hele tiden og det syntes jeg var bedre) Far og baby ble med opp på overvåking og fikk være der sammen med meg, far fikk lenestol og jeg hadde babyen på brystet og han tok puppen med en gang. Dette har de begynt å gjøre fordi de mener det er fysiologisk best for mor og barn med umiddelbar kontakt(de begynte med det 01.04.2007).Jeg er veldig enig det var veldig fint:) Jeg hadde på forhånd sendt en mail til føden om at jeg ønsket enerom/familierom og det fikk jeg.Mannen var der hele tiden også om natten og det var helt fantastisk:) Rolig og fin stemning på barsel kontra Ullevål hvor jeg syntes det var veldig hektisk. Jeg ble også veldig positiv til at de spurte meg om det var greit at de tok på brystet mitt..Ellers syntes jeg de var veldig flinke med hygienen der rommet mitt ble bla. vasket hver dag..De som var med på operasjonen kom inn i tur og orden for å se på babyen og høre hva jeg syntes og det var veldig ok. Jeg følte meg veldig godt tatt vare på og fikk en utrolig fin opplevelse. Jeg mistet lite blod og var i storform rett etterpå:)jeg var der i 4 dager.Anbefales men søk tidlig!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9018227-planlagt-keisersnitt-p%C3%A5-rikshospitaletvar-veldig-positivt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merida72 Skrevet 6. mai 2007 #2 Del Skrevet 6. mai 2007 Takk for fint innlegg! Her fikk jeg jo svar på masse som jeg lurer på :-) Har fødeplass på RH og forventer at det blir planlagt KS, nurket ligger i seteleie og kommer neppe til å snu seg. Hadde KS på riksen for 4 år siden også, og jeg ser at en del ting er forandret siden da. Blant annet savnet jeg både pappan og babyen under oppholdet på overvåkningen, nå får de jo være der jo!!! Og det med å ha pappan tilstede første natten har jeg også ytret ønske om men egentlig ikke fått noe svar. Da ser jeg jo at det er fullt mulig! Så takk skal du ha for fin historie, gleder meg til gullet kommer jeg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9018227-planlagt-keisersnitt-p%C3%A5-rikshospitaletvar-veldig-positivt/#findComment-9201652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå