Gå til innhold

Nå er jeg litt nedfor jeg... svangerskapsforgiftning?


Lunajenta og Alvegutten

Anbefalte innlegg

Har vært hos legen og målt blodtrykket, for det var litt høyt forrige uke. Nå hadde det steget enda mer, pluss at de fant spor av protein i urinen, så det kan være tegn på begynnende svangerskapsforgiftning.

Ble 100% sykmeldt i noen uker, og skal ta det helt med ro, så nå blir det mye sofa framover...

Men de sa jeg ikke skulle bekymre meg, for de skal følge nøye med meg og sørge for at fosteret ikke tar skade av dette. Sykehusinnleggelse om nødvendig. Håper jeg slipper det da...

 

Noen her som har erfaring med svangerskapsforgiftning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også sykmeldt på grunn av høyt blodtrykk. Kjedelig når man bare er 7+5 uker.

Får håpe at det hjelper å ta det med ro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt om det her på sidene, og fikk inntrykk av at det var veldig sjelden å få det før på slutten av svangerskapet?

Er litt trist i dag, skal prøve å ta det med ro, men det er ikke enkelt når tankene svirrer rundt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svangerskapsforgiftning når jeg var gravid, men trodde ikke det var vanlig å få det før i 3 trimester?? Men, men uansett.... Det begynte med litt forhøyede verdier av diverse, ble derfor kontrollert ofte hos legen. Ca. 2 mnd før termin ble det bekreftet svangerskapsforgiftning, og jeg ble først kontrollert på sykehuset hver dag før jeg til slutt ble lagt inn. Lå i 3 uker før jeg ble satt i gang til vaginal fødsel 3 uker før terminen.. Alt gikk veldig bra, for så lenge de har deg under oppsyn så skal det mye til før det går galt. Det som er viktig er at man skal ta det heeeeelt med ro. Får du magevondt, hodepine eller blir veldig svimmel må du kontakte lege, men ellers går det nok sin gang....

 

Lykke til!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg tror også helst at det vil gå bra. Det er jo ikke sikkert det er svangerskapsforgiftning, uansett skal jeg ta det helt med ro fremover nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lunajenta!!!

var innom her en liten tur,så fikk jeg se ditt innlegg...ikke gøy å få sånn beskjed nei,men tenk å dyktige leger vi har for tida da!dette kommer helt sikkert til å gå kjempe bra!se positivt på det,det kunne vært så mye værre!

Skal krysse fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei framtida:)

Takk for det, det går nok helt sikkert bra, nytter ikke å tenke negativt nei. Men blir jo litt engstelig av og til... Uansett vet jeg jo ikke om det er svangerskapsforgiftning, har hatt diare i over tre uker, så legen sa det kunne ha sammenheng med det, at jeg har mistet mye væske og en kan få litt høyt blodtrykk pga det.

Så jeg får kose meg her i sofaen med mange kanaler, gitar og musikk:)

Hvordan går det med deg da? Kvalmen osv gitt seg? Håper alt går fint, klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...