Gå til innhold

Stressende


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syns det blir mye snakk om sa og ma... føler med de som oppplever det men det er forferdelig stressende å lese om. Man blir livredd og stresset over at det skal skje en selv! Mange melder jo seg ut pga av dette og det er jo synd for vi kan lære mye av hverandre. Kan man ikke ha ett eget forum der man snakker om dette for da kan man jo forsatt snakke om noe som er forferdelig vanskelig men skåne de som ikke klarer å glede seg over graviditeten etter å ha sittet å lest om alt dette leie=( ønsker overhodet ikke å tråkke noen på tærne men husk på vi alle her er i en sårbar situasjon kanskje dette er en løsning som alle kan leve med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er egne forum for abort, blandt annet "Ufrivillig abort". Jeg har ikke noe i mot at noen forteller om det her inne, det er tross alt en del av livet og svangerskapet for noen.

 

Jeg synes man bare kan la være å lese innleggene som omhandler det hvis man blir stresset av det.

Hvis man er veldig følsom og bare vil høre om positive sider ved å være gravid bør man nok helt unngå BIM.

 

Man har også terminklubbene for hver måned hvor det er mindre snakk om SA og MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har aldri abortert selv og gruer meg egentlig ikke til at det skal kunne skje heller.

 

Jeg har likevel full forståelse for at de som opplever abort må få lov til å snakke og skrive om det, få ut noen følelser. For det er jo kjempetrist.

De innleggene jeg ikke ønsker å lese, hopper jeg bare over.

BIM er jo her for alle oss gravide :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de som er så følsomme bør holde seg vekke fra debattene... hvorfor det? da er det jo ikke for alle gravide... det finnes nesten ikke en eneste debatt på 1 trimester som ikke inneholder noe om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er fint med BIM er jo nettopp å kunne lese andres opplevelser om det å være gravid. Vi som er gravid for første gang har mange spørsmå og tanker. Og jeg ogå blir veldig stressa av alle de som skriver om SA/MA og jeg blir redd... Er jeg følsom?? Ja så klart det, har jo hormoner som styrer i kroppen, mange nye ting som skjer... Jeg skjønner jo at det er tøft å miste, og jeg syns synd på dem, men jeg er helt enig om at det burde være ett eget forum for SA/MA å de kan få snakket om det med andre som har opplevd det, men de skremmer jo vannet av mange andre på 1 Trimester. Nesten så jeg går å venter å å miste. Sikkert mange som reagerer på det jeg skriver, men er helt overbevist om at mange er enig med meg også. Er ikke for å være slem, men tenk litt på oss som blir livredd for å miste av å lese det...

 

Og du som sier at det er bare å la være å lese, det er lett når overskrivtene er: SA, MA, neeeeeeeeeeeeiiii osv...

 

Hilsen en som vil nyte svangerskaper og ikke være redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt med på det dere sier.. Jeg er gravid for første gang, og er også første i gjengen som er gravid.. Så har derfor ingen å sammenlikne med.. Jeg får helt hetta av alt som står her inne, og samboeren min ber meg om ikke å gå inn her mer. Men det er samtidig den eneste kanalen jeg har til info og deling av erfaringer.. Jeg har også fått inntryk av at det oftere går galt enn det går bra, og det går utover både humør og psyke. Leter hele tiden etter tegn på at ting ikke er som det skal..

Samtidig forstår jeg veldig godt at de som er så uheldig å miste trenger å lufte litt frustrasjon og skuffelse. Det må være en forferdelig opplevelse. Jeg vet ikke om det er noen god måte å gjøre dette på slik at det funker for oss alle, men det er faktisk ikke så lett å bare la være å lese innleggene..

 

Kanskje vi bør være flinkere til å skrive litt solskinnsinnlegg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg styrer unna alle tråder med sa/ma/blødninger/hjeeelp osv. pga en tidligere sa selv. Denne gangen skal det bare gå bra og jeg trenger å tenke og lese positivt. Foreslår at alle som skriver innlegg om dette synliggjør det i emneoverskriften slik at ingen får seg kjipe overraskelser i tekstinnholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...