Gå til innhold

Hva gjør jeg når...???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hæ?? Visste hun at det var ditt favorittnavn? I så tilfelle er det veldig dårlig gjort! Du har kanskje sett den Friends episoden hvor Rachel stjeler navnet Emma fra Monica? Det var jo veldig festlig, men neppe så festlig i det virkelige liv. Uansett dersom venninnen din visste at det er dette navnet du ville ha, så ville jeg gjort det krystallklart for henne at hun har tatt navnet ditt, at du synes det er ufint, men at dersom hun insisterer på å beholde det, så kommer du uansett til å ta dette navnet. Alternativt gjør et poeng ut av at du synes det virker veldig upraktisk at det nå kommer til å bli 2 Noah'er.

Når dette er sagt så kan du jo også prøve å finne et annet navn - Noah er veldig poppis og ganske oppbrukt spør du meg. Det ble døpt 301 Noah'er bare i fjor.

Tror ikke hun visste at det var "mitt" guttenavn..( Vi er ikke bestevenniner, men har samme omgangskrets)..Men kan jeg vurdere å bruke det? Hvordan tror dere hun vil reagere?...Tror ikke jeg ville syns det gjorde noe, dersom noen kalte det samme som meg..

Vet ikke....hmm...

Jeg vil forelså et annet navn i samme sjanger som Noah for deg;

Mio

Dette er et navn som er populært nå,men ikke så oppbrukt som Noah foreløpig.

Jeg hadde også Noah på lista mi da jeg gikk gravid for 4 år siden,men endte opp med et navn som jeg trodde ikke var så vanlig,nemlig "Jonas",som nå ligger på nr.1 på topp10 lista.Trodde jeg var lur jeg..he he.

Annonse

Nå skjønner jeg lite av at folk kaller barnet sitt Noah da, men uansett bør du snakke med venninna di og si at dere hadde bestemt navn for lenge siden. Det er helt utenkelig for dere å kalle gutten noe annet nå, om hun syns det er ok. Hvis hun er en normal person må hun bare godta det, dere kaller jo barnet for Noah uansett hva hun svarer.

Kall gutten din noah! du kan jo evt passe på å fortelle henne det, at dere har bestemt dere for noah for lenge siden, så om hun også skal brule det så blir det 2 noah. Så kan jo hun ombestemme seg om hun vil, og hvis ikke så overlever nok både dere og guttene det.

- hilsen en Hege fra 70-tallet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...