Gå til innhold

Sjalue storesøsken

Anbefalte innlegg

Er det noen her som opplever at de kommende storesøsken er sjalue på babyen i magen?

Hva gjør dere eventuelt?

Jeg har et kommende storesøsken som er sjalu på magen. Jeg har tatt henne med i prosessen, forklart og fortalt.... Prøvd å formidle at det er vår alles baby. Men, det hjelper liksom ikke......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9016210-sjalue-stores%C3%B8sken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe kjenner meg igjen...vi fikk film fra ultralyden å skulle vise den til besteforeldrene,da ble sønnen min helt hyper å filmen va teite alt va teit å bare gjor ting me isje ska gjer...han blir 8 i juni...har tatt han me i prosessen å forklart mye så nå virker det som han e roet seg å gleder seg mye,er en omtenksom unge så vil alltid ver snill me alle så den reaksjonen vi fikk ang filmen sjokka oss skikkeligt...håper det gir seg til den lille kommer ut....:)

Jeg tror det gjelder å ikke fokusere for mye på den lille i magen, så lenge ikke søskene ønsker det. Det er ikke så lett for de å forstå hva som venter dem etter fødsel, men de merker jo at forandringer er i gjære. Prøv dere fram med å fortelle litt, og virker ikke søskene interessert, så vent med å prate for mye om det før rett føre fødsel.

Her er eldste veldi interessert, spør mye og vil stadig kjenne på magen. Men hun er storesøster fra før, og har vært igjennom det samme en gang før. Lillebror har vært litt mere taus, og vi har gitt han godt med tid. Minner han bare på at han skal bli storebror en sjelden gang, og fokuserer samtidig positivt på det, at det skal bli fint for meg å få hjelp av han til å trille minsten osv. Fokusere positivt på lillebror sin rolle, og ikke lille i magen. Lille i magen krever sin plass fort nok allikevel. Etterhvert vil jeg innvie lillebror i ordning med vogn, babyklær osv. Og forklare han litt mere om fødsel(at jeg blir borte noen dager) og prate om tiden som kommer etterpå. Også kommer jeg til å ta ungene med til jordmor for å høre hjertelyden når terminen nærmer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...