Gå til innhold

Blødninger uke 6

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Det er vistnok ganske normalt. Enkelte leger har sagt at dette er fordi kroppen ikke helt har skjønt at du er gravid.

Fikk blødninger selv da jeg var i uke 6, og har blødd veldig mye stort sett hele tiden. (Blør fortsatt, er i uke 16). Og har til tider kraftige smerter. Maks opphold har vært 2 uker. Så starter det igjen kjempekraftig....

Sier selvsagt ikke at dette kommer til å skje deg, men selv har jeg fått beskjed om at jeg må regne med å blø hele svangerskapet. Hos meg ligger enden av morkaken ned mot åpningen, og det er den som blør.

Har vært på 4 UL siden jeg begynte å blø og det ser ut til å gå bra med babyen. Er lovet god oppfølging resten av sv.s. Blødde i forrige sv.s. også, og da var det i 3 dager så var det ikke noe mere blod.

Selv om jeg blødde kraftig i uke 6 fikk jeg ikke komme til UL før etter uke 8, for jeg var kommet så kort at legen ville ikke sende meg. Men han tok en blodprøve føst den ene dagen så en ny etter 3 dager, der de talte HCG innholdet. Hvis antallet stiger, er du fortsatt gravid.

Jeg ville kontaktet legen for at han kan undersøke deg og evt henvise deg til UL.

Håper alt går bra med deg.

LYKKE TIL

Takk for svaret Rammei!

Godt å vite at det kan være ufarlige blødninger, men man blir jo veldig engstelig. Ønsker så at dette svangerskapet skal gå bra da vi har slitt mye med å bli gravide.

Var hos lege i går og fikk ultralyd men det var litt for tidlig til å kunne se noe. Hjertet har ikke begynnt å slå riktig enda.

Ble derfor henvist til å ta en blodprøve i dag for å måle HCG innholdet som du nevnte (tok den samme blodprøven onsdag forrige uke og da lå den på 1100) så nå går jeg bare å håper på at den har steget ,selv om jeg har hatt tre dager med blødninger.

Får svaret i morgen.

Vet at andre har hatt blødninger gjennom hele svangerskapet, hvor det har gått bra. Så vi får krysse fingrene for at det er gått bra. Hvis ikke er det vel ikke noe jeg kunne gjort annerledes.

Håper alt går bra også med deg og tusen takk igjen for svaret!

Hei! jeg har hatt det omtrent på samme måte som deg, Rammei! er 16 uker og tre dager på vei, og har hatt to ultralyder.. legen sa ingenting om morkaka nå på søndag da jeg hadde siste ul, men sykepleieren som var med sa etterpå at det muligens var pga at morkaka evt lå foran åpningen slik som med deg og at blødning ikke nødvendigvis betyr at noe er galt..godt med noen betryggende ord..legene er ofte så stressa og "brutale"!!den første legen jeg var hos på legevakta på søndag fant ingen fosterlyd og ba meg dra hjem og vente og se om det ble en abort..HALLO!!når man er 16 uker på vei har man jo knyttet seg veldig til den lille sprelloppen da! var så lei meg, så da ringte han og fiksa ul.. veldig glad for det! godt å se den lille sprelle:) tenkte i etterkant at det var ikke så rart han ikke fant fosterlyd så høyt oppe som han leita!!

jeg hadde forresten ett par småblødninger rundt den tida jeg egentlig skulle hatt første mens, så ble det et lite opphold frem til uke 11 da jeg hadde en større blødning som førte til første ul. etter det hadde jeg mange småblødninger frem til den siste og verste som var nå på søndag..blødde også hos førstemann, men ikke så mye og så ofte..

phu.. nå skriver jeg mye.. men er godt å lese om andre som har opplevd omtrent det samme! håper det går bra videre med dere begge!! det her er jo en spennende tid:)gleder meg så utrolig til å få holde det lille nurket i armene!! Når har du termin Rammei? jeg har termin 4.oktober (på 4årsdagen til sønnen min:))

Hei Birgitte82

Fint at du deler dette med meg. Føler meg liksom ikke så alene da jeg heller.

Har nå blødd i strekk siden den 12. april. Da blødde jeg så kraftig at jeg trodde alt var borte, og jeg hadde NULL håp om at det skulle være liv der inne... Har aldri sett så mye blod i mitt liv, for å si det sånn.. Nå kommer det omtrent som en vanlig mensturasjon.

Så vi ble GANSKE sjokkert da vi så babyen i full aktivitet der inne.

Jeg håper bare det kan stoppe snart, slik at jeg har litt blod igjen til fødselen... :)

Skjønner godt hva du mener med brutale leger. Det har blitt endel legevaktbesøk , å der er det mange som kunne trengt seg et kurs i medmennesklighet...

Nå skal vi ikke på kontroll igjen før vanlig UL, så er vi lovet flere UL etter den, på sykehuset.

Hadde et ganske komplisert sv.skap forrige gang, så jeg er glad for ekstra oppfølging... Vannet mitt gikk i uke 27, så jeg ble liggende seks uker i sengen på Ullevål. Fikk bare gå på do... Så gutten min ble født i uke 33. Vil gjerne unngå dette igjen da...

Nei nå skriver jeg nesten hele livshistorien min...

Jeg har termin 12. oktober,gleder meg masse jeg også :)

Vi får krysse fingrene og håpe at alt går bra.

Annonse

Hei igjen:)

så bra at blødningen har roet seg!! jeg har faktisk vært "blødningsfri" i en uke nå! deilig.. håper bare det holder seg slik..har tatt det VEEELDIG med ro da.. tar ingen sjanser nå..men nå har jeg et lass med oppgaver som venter på meg, så jeg får vel bare komme i gang.. går 3. året på lærerh.så nå er det endel å gjøre frem til skoleslutt..blæ.. skulle helst ligget på sofaen og sett dagtid-tv et par uker til;)

Lykke til videre og håper blødningene gir seg helt snart!

Ja jeg har fått svar og det gikk dessverre ikke så bra!

Hcg nivået hadde økt fra 1100 til 1350 på en uke og det var lite sa legen min. Ble derfor innkallt til ultralyd mandag og fikk bekreftet at jeg hadde mistet barnet.

Har vært noen tøffe dager, blør fortsatt mye og er veldig lei meg sekvfølgelig. Når en blir gravid er det så mange tanker som blir satt i gang og en blir jo så utrolig fort knyttet til dette "lille" livet som er i deg.

Godt å høre at andre har blødninger og at det alikevel går bra!. Det er jo de 12 første ukene som kan være litt kritiske.

Takk for omtanke Rammei! Lykke til med ditt svangerskapet ditt!

Hilsen M

hei.trist å høre at dte gikk slik med deg:( dete er ganske tungt etterpå det vet jeg har selv vært der,ønsker deg lykke til videre!kos fra meg:)

jeg er nå 7+3idag og har hatt blødnnger siden uke 4-5 masse masse vondt i tillegg også,har tatt hcg prøver som har steget tilfredsstillende hele veien.får resultat av den siste i morgen...gruer meg hver gang..man er jo så bekymret,for som hunsa så blir man ufattelig knyttet til det lille livet veldig fort..håper på en ul neste uke om resultatet i morgen er positivt,holder på å bli gal av dette her og ikke vite sikkert om det er levende! håper på en god natt søvn og positivt svar i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...