Gå til innhold

Spørsmål til dere som har tatt duotest på Ullevål.

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

jeg tok blodprøven og ultralyden samme uke, når legen fikk svar på blodprøven etter ca 2 uker, regnet de ut svaret, det tror jeg Ullevål gjorde, men jeg husker ikke sikkert (virker så lenge siden, var i desember...) Ville derfor tro at dersom blodprøvene er klare når du tar ultralyden, blir det ikke lenge å vente.

Fikk du svaret som et brev i posten til slutt? Antar at de da skriver risiko for Trisomi 13, 18 og 21?

Det er vel best om jeg prøver å glemme hele prøven for noen uker, fikk barn med Trisomi 18 sist så det er ikke så lett.

I dag, på min vei opp til Ullevål, prøvde jeg å bare tenke positive tanker, gleder meg til vi skal til Legoland om 6-7 år.....

Hei,

klart du skal tenke positivt! Nei, vi fikk svaret på telefon, tror de bare sa at risikoen var 1: 1700, uten noe mer detaljer, men det var mannen min som ringte, så jeg er ikke helt sikker. Vi valgte likevel å ta fostervannsprøve, selv om risikoen ble som hos ei på 26, som de sa.

Annonse

Har den samme erfaringen som Maggi, tok som deg blodprøve og UL ca 3 uker etter. Når vi kom til sykehuset for UL lå svarene på blodprøven der i mappen min.

Legen sa før vi satte igang med undersøkelsen at blodprøvesvarene var fine. Han fortalte underveis i mens vi kikket på babyen, og viste oss bilder fra mange ulike vinkler som han tilslutt skrev ut og vi fikk med oss.

Før vi gikk regnet han kjapt over resultatene for oss og skrev ned tallene på en postitlapp. To dager senere kom svaret i posten.

Det var en flott og betryggende opplevelse, legen var veldig flink og imøtekommende. Vi følte oss vel ivaretatt og var overlykklige når vi gikk derifra...ü

Hei,

høres jo mye bedre ut å få tatt testene på den måten, vi måtte inn til Oslo 2 g på samme uke, men det var nok fordi sykehuset her ikke sendte papirene mine i tide, måtte ringe dem flere ganger og mase på dem...helt håpløst. Håper du beskriver den normale måten å få det gjort på, vi syntes det var mye rot.

samme som maggi og Litenspire 8.10.07

Tok blodprøve samtidig med genetisk veiledning. Deretter var det ultralyd 2 uker etterpå. Da vi kom inn til legen som skulle ta ultralyd startet han med å si at blodprøvene var veldig fine. Utrolig godt å få høre det med en gang. Legen forklarte litt hva han så underveis i ultralyden og før vi gikk regnet han ut risikoen for oss. Fikk den også i posten et par dager etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...