Gå til innhold

folat og multivit...


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har lurt på akkurat det samme. Synes det er rart at de ikke har noe eget vitamintilskudd for gravide f.eks. Alle vitaminer nå inneholder jo 200mg. Jeg spurte på apoteket, og da var de litt usikre, men mente at det skulle gå veldig fint å ta begge deler siden det kun er et B-vitamin, og kroppen skiller visstnok dette ut av seg selv når det er for mye. Men jeg har liksom ikke turt å gjøre det ennå. Tenkte å spørre legen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes et eget vit.tilskudd for gravide som heter GRAVID. Fås kjøpt på apoteket. Tenkte å kjøpe det etter hvert, men vil bruke opp multivit som j har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, da skal jeg prøve meg på det. De har det visst ikke på det apoteket jeg var på, får prøve en annen kjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRAVID -kosttilskuddet er kjempegreit. Da får du i deg det du trenger, bortsett fra Omega 3. Vær oppmerksom når du kjøper Omega 3-tabeletter/tran: denne bør ikke inneholde D-vitaminer, for det inneholder GRAVID-pakken og det er visstnok ikke bra å få i seg for mye D-vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På apoteket her sa de at man skulle ta folat på 600 gram de tre første mnd av svangerskapet så kunne man gå over til GRAVID kostilskuddet etter det.. for folat er viktig før man blir gravid og de tre første mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er farlig om man tar litt i overkant folat i starten, men man kan jo gå over til GRAVID vitaminer som ikke inneholder Folat.

 

Når det gjelder Folsyre snakker man om mikrogram ikke gram.

Og 400 mikrogram er det som er anbefalt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på apoteket sa til meg at det ikke var problem å ta 600mg med folat. Har kjøpt meg multivit og bruket folinsyre i tillegg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke milligram (mg) på min Folat boks, det står MCG som er microgram. På mulitivitamin, står spesifisert folat 200 ug (u mangler en liten hake på venstre siden som er betegnelse på mikrogram)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i flere år tatt Møllers Total, som inneholder 200mg folat. Etter at vi bestemte oss for å begynner å prøve, tar jeg i tillegg Møllers Godt for hjertet som også inneholder 200mg, så til sammen får jeg da 400mg folat (og ganske mye Omega 3...). Siden Møllers Godt for hjertet ikke inneholder A og D vitaminer, er det greit å kombinere det med multivitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...