Gå til innhold

Terminen


Tjorven81

Anbefalte innlegg

Heisann, igår var jeg på kontroll hos legen. Jeg synes fosteret var så lite i forhold til hva man leser det skal være i den uken jeg er i. Jeg var 9+3 igår og det målte bare 13 mm. Står inne på denne siden at den lille spiren skal være 31 mm denne uken. Trodde noe var galt jeg, men helt normalt sier legen. Den hadde vokst fint siden sist gang, for tre uker siden. Da var den lille 5 mm. Hjertet dunket forrige gang og denne gangen. Vi fikk også se blodomløpet...fantastisk!!

 

Så laget legen ett helsekort...der skrev han termindato 19 november, så ble altså satt tilbake en dag. Men på ultralydbilde står det at jeg er 7+3 og terminen er satt til 3 desember. Mye rart å skal klare å forholde seg til. Legen sa at 7+3 var fostrest uke, så hvis jeg regner rett er jeg 9+3 altså i 10.uke? Han sa nemlig at når fosteret er 12 uker, altså 5 uker igjen er alt sikkert. Men om 5 uker er jeg jo i 15.uke og godt inn i 2.trimester!!

 

Bør man ikke gå inn på nettsider og lese bøker når man går gravid? Man blir jo halveis fortullet og tror jo alt er galt...slitsomt å ha det slikt.

 

Men er det noen som har vært å tatt UL i samme uke som meg, og hvor stort var det da?

 

Ha en fin dag da folkens!!

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er også noe forvirret...men jeg mener at fosteret skal måle ca 3 cm når du er mellom 10+0 og 10+6. Gå inn på babyverden.no, der har de den måten å regne på mener jeg. Jeg får ikke komme på neste ul før 3 mai...grugleder meg! Bra at alt var bra med den lille da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Hokki!

Takk for tipset, vært inne på den siden du anbefalte og lest at alt er normalt. Får bare stole på spesialisten jeg går til...tror det er best.

 

Gleder meg til å høre når du har vært, går garantert kjempebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...