Gå til innhold

Slutter å amme for å begynne med Reductil !!!


3 snart 4

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tenkt til å slutte å amme for å begynne på Reductil. Min sønn er nå 6mnd. og jeg har fullammet til nå. Har allikevel frykterlig dårlig samvittighet. Er jeg superego. Føler at mine 2 svangerskap har gitt meg en overvekt som er vanskelig å ta tak i selv, og av samme grunn isolerer jeg meg. Har veldig lyst til å dra på jobb å besøke kolleger, men jeg vet at det vil bli snakket om min vekt etterpå så derfor lar jeg være. Vil vel egentlig at alle skal si at jeg har gjort en god jobb med amminga og at det nå er tid for å tenke litt på seg selv og samlivet som ikke akkurat er strålende da jeg nærmest ikke orker å se meg selv naken engang. Ja ja jeg kommer ihvertfall til å savne amminga !!! Veldig glad for eventuelle meninger om mitt valg !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ikke krangle med deg på din avgjørelse, men vil likevel spørre deg om hvordan du da kommer til å takle det hvis pillene ikke har noen effekt? Hvis du kommer til å savne amminga syns jeg du skal bite tenna sammen et par mnd og holde ut. Reductil er der om et halvt år også, og endringene du skal gjøre skal du jo gjøre for deg selv og ingen andre, og de skal vare livet ut? Dessuten har du jo en ypperlig mulighet til å få lagt om kosthold og begynt trening i løpet av denne tiden, så du vil være godt i gang når du begynner på pillene! Som legen min så fint sa d:"Dropp alle unnskyldninger, vær ærlig med deg selv, vekttap er enkel matematikk - mindre kalorier inn enn det som kroppen forbrenner". Vekttap med reductil er hardt arbeid det også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kommer til å savne amminga vill ikke jeg anbefale deg å slutte. Jeg hadde selv 50 kg overvekt etter 2 svangerskap, har igjen 42 kg og ammer enda (jenta er 14 mnd). Det er nok av tid å ta av til å slanke oss etter ammingen:o) Hvis min bmi fortsatt er over 30 til sommeren når jeg skal slutte med ammingen, skal jeg be om reductil. Nå er min bmi like under 34.

Gi det et par mnd til så er babyen litt større iallefall.

Dette var min mening, men jeg bestemmer ikke over deg. uansett hva du bestemmer deg for er det ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...