Gå til innhold

Gyn vil ikke måle progesteron

fremtidoghåp

Anbefalte innlegg

(Samme innlegg som på "slitere")

Jeg har fått 3 svakt positive tester på 5 mnd for så å begynne å blø etter 1-3 dager. Fikk tatt en blodprøve for å se om blodet mitt kleber/koagulerer for fort. Men gyn ville ikke måle progesteronnivået, enda jeg mister i uke 5 hvor egget nettopp har festet seg (eller kanskje ikke klarer å feste seg helt). hun sa at forskning viste dårlige resultater med prog. behandling.

Men så leser jeg om noen av dere som får Albyl-e(?) og prog. behandling fra det øyeblikket dere blir gravid. Burde ikke jeg også fått noe slikt? Jeg ville også gjerne ha testet peptid-c for å se om jeg har insulinresistens, men det ville hun ikke. Argh.... jeg betalte 1000,- for å komme til gyn uten å måtte først til lege for å få henvising. (jeg er kronisk syk og et legebesøk tapper meg for mye krefter.) Noen tips om hva jeg kan gjøre? Eller noen som vet om en gyn i Bergen som tester slike ting uten at man må krangle seg til det?

Takk for svar!

PS! Hvordan fungerer Albyl-e og annen prog. behandling? Hva med Chrinone? Er der bivirkninger?

pollensa

Fortsetter under...

Jeg var på forsamtale mandag på sykehuset og der gir de alltid crinone og Albyl-E fordi det skader ikke, så jeg får detder neste gang jeg er gravid. Min gyn mente det ikke var nødvendig da... jeg ville ikke gittmeg, jeg ville ha byttet til en annen og det med en gang! Men det var bra hun tok den blodprøven for å sjekke om blodet koagulerer, det er ofte en grunn. Hvor bor du? Kansje jeg kjenner til en god gyn i ditt område?

Det er ikke så mye vits i å teste om du har insulin resistanse, da det ikke alltid viser på prøver. Det ser du på magefettet og på symptomer som at du legger på deg av vanlig sunn kost som brød og poteter. Hvis du mistenker insulin resistanse så bare begynn på lavkarbo diett og se om det funker. Det er iallefall ikke skadelig :-) Og hvis du finner deg en gyn som har peiling på dette med metformin til bruk som behandling for infertilitet og sa ja så får du metformin uten en test, fordi det gies med mistanke om insulin resistanse. Hun på sykehuset på mandag skjønte ikke hvordan jeg kunne si jeg hadde insulin resistanse siden jeg ikke haddetegn til pcos på eggstokkene og jeg ikke var overvektig...viser bare hvor lite hun kan om akkurat dette, mens min gyn han hadde peil :-) Så det er veldig opp og ned.

Vil bare ønske deg lykke til videre! Ikke gi opp, vi må desverre kjempe med nebb og klør for å få hjelp.

Anbefaler deg www.onskebarn.no

Der er masse nyttig info på forum og i artikkel samlingen :-)

Støtter rådet om å stå på videre, krev og forlang å få! Det hersker stor uenighet blant gynokologer rundt om i landet. Mange tror rett og slett ikke på hverken progesteron behandling eller andre ting, de tror alt er tilfeldig.... Derfor må vi bare lete til vi finner DEN som er villig til å forsøke ting for å få gode resultater:-))

Er desverre ikke kjent i ditt område, så kjenner ingen dyktige gynokologer i Bergensområdet...kanskje andre kan hjelpe??

Lykke til iallefall. Ikke gi deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...