fremtidoghåp Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 (Samme innlegg som på "slitere") Jeg har fått 3 svakt positive tester på 5 mnd for så å begynne å blø etter 1-3 dager. Fikk tatt en blodprøve for å se om blodet mitt kleber/koagulerer for fort. Men gyn ville ikke måle progesteronnivået, enda jeg mister i uke 5 hvor egget nettopp har festet seg (eller kanskje ikke klarer å feste seg helt). hun sa at forskning viste dårlige resultater med prog. behandling. Men så leser jeg om noen av dere som får Albyl-e(?) og prog. behandling fra det øyeblikket dere blir gravid. Burde ikke jeg også fått noe slikt? Jeg ville også gjerne ha testet peptid-c for å se om jeg har insulinresistens, men det ville hun ikke. Argh.... jeg betalte 1000,- for å komme til gyn uten å måtte først til lege for å få henvising. (jeg er kronisk syk og et legebesøk tapper meg for mye krefter.) Noen tips om hva jeg kan gjøre? Eller noen som vet om en gyn i Bergen som tester slike ting uten at man må krangle seg til det? Takk for svar! PS! Hvordan fungerer Albyl-e og annen prog. behandling? Hva med Chrinone? Er der bivirkninger?
jenkas69 Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Hei pollensa Jeg vet ikke så mye om det du spør om, men jeg var på balderklinikken i oslo i fjor sommer rett etter at vi begynte prøvingen. Gynekologen der sendte meg til fürst, for å ta en hel haug med prøver, bl.a. måle progesteronnivået. Senere, etter en SA, var jeg hos fastlegen, og viste frem lab.arket. Han sa da litt syrlig at på balderklinikken er de veldig glad i å teste for alt mulig. Poenget er at det tydeligvis er forskjell på leger og deres forhold til prøvetaking. Balderklinikken er et sted hvor "vanlige" leger, akupunkturer, homeopater osv samarbeider, og legene der er positive til alternative behandlingsformer. Nå ligger denne i Oslo, men kanskje det finnes noe lignende - tverrfaglig behandlingssenter - i Bergen også? Går det kanskje an å ringe rundt, og spørre om mulighetene for å få tatt de prøvene du ønsker? Ikke gi deg fordi om en lege sier nei, for leger har utrolig forskjellige holdninger. Nå vet ikke jeg hvilket forhold du har til alternative behandlingsformer... men både homeopater og akupunkturer jobber med å stabilisere hormombalansen... Selv ble jeg en gang i tiden kvitt menssmerter ved hjelp av homeopatmedisin. Og migrenen, som i mitt tilfelle ser ut til å være relatert til hormonsvingninger, bedret seg etter akupunkturbehandling. Kanskje alternativ behandling kan hjelpe deg med å holde på et befruktet egg, og det uten å gi bivirkninger? Kan vel i hvert fall ikke skade...? Masse lykke til uansett hva du velger å gjøre!!
Madame Prompadour Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Hei. Jeg har såvidt jeg vet heller ikke blitt testet for progesteron (gyn min sier bare at alle prøvene er helt normale, uten å spesifisere - jeg bytter snart), men jeg har kjøpt ProgestaCare på helsekost og smører meg med den, så skal jeg heller melde om den har noen virkning. Jeg har mistet to befruktede ett på samme måten... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå