Gå til innhold

Til de single: Hvem skal du ha med deg på fødselen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det er noe jeg har fundert over også. Men har spurt tanta mi, som er en av mine beste venner. Også har jeg reserve i søstra mi eller broren min, hvis hun ikke skulle komme fra jobben eller noe. Eller så kan jeg dra alene også, men ganske usikker i en så stor by helt aleine.

Annonse

For ni år siden var jeg med venninnen min på hennes fødsel. Jeg ble senere fadder for datteren hennes. Min versjon av hva som skjedde under fødselen, er i dag utrolig viktig for datteren til min venninne. Stadig vekk ber hun meg fortelle om hvordan hun gjespet når hun kom ut i verden for første gang - og hver gang jeg forteller ler hun så tårene triller.

Det var utrolig fint å få være med den gangen, og helt riktig både for mor og barn. Og selvfølgelig skal venninnen min være med når jeg føder i desember:)

da jeg var gravid, var jeg helt klar på at jeg skulle ha med søsteren min eller en god venninne. Tror nok det gjelder fortsatt.

Sannsynligvis blir det søsteren min. Jeg har vært veldig nær i hennes 3 graviditeter og er meget aktiv tante. Da jeg nevnte for henne at jeg virderte å ta med en venninne, ble hun nesten litt skuffet. Venninnen min derimot, var klar til å være med, men syntes det var litt skummelt. Hun var ikke sikker på om hun ville klare å være der slik som jeg ønsket. Jeg får se neste gang jeg blir gravid (om en uke ;o) :o)

Herregud, trodde du spurte om hvem vi skulle ha med oss til inseminering jeg da, leste tydeligvis ikke hele spm. Jeg skal hvertfall ikke ha med søstra eller broren min på fødsel!!! Ikke tanta mi heller for den sags skyld. Tror jeg skal spørre mamma, eller så blir det aleine.

He he, stusset litt da jeg så du kunne tenke deg å ha med broren din men tenkte at alle er jo forskjellige. Selv kunne jeg vel egentlig tenke meg å være alene under selve fødselen men ha mamma der både før og rett etterpå.

Jeg vet ikke helt ennå... Tror jeg får se litt på det når jeg først er gravid... hvor er alle i livet liksom og hvem er egentlig interessert og kan være en støtte under fødsel. Har ei venninne som jeg kunne tenkt meg å hatt med, men hun skal prøve å bli gravid nå med mannen hun også, så plutselig er hun nybakt mamma selv og da er det kanksje ikke like topp å være tilbake på føden :P

Jeg får som sagt se når den tid kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...