Gå til innhold

Er det noen som har vært plaget av ekstrem svangerskapskvalme....

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde det, og var sykemeldt i store deler av svangerskapet. Hadde i tillegg en veldig vektøkning.

Tenkte endel på dette når jeg ble gravid med nr 2, men så langt har dette svangerskapet vært helt ulikt mitt første.

Har kastet opp en del, og var dårlig til ca uke 14, men mye lettere denne gangen. Kan ikke sammenlignes med forrige gang. I tillegg er alle symptomer ulike også og har ikke lagt på meg brøkdelen av hva jeg gjorde sist.

Man har ingen garantier, men jeg tror ikke man skal forvente at det blir likt hvertfall.

Jeg kan vel ikke si at jeg ikke har hatt det i et svangerskap, men når jeg ventet gutten hadde jeg det ikke så lenge! var da dårlig bare frem til uke 12-13. Var veldig dårli da, ikke sånn morgenkvalme greier. I dette svangerskapet har jeg vært dårligst. Har prøvd alt, ingefær,raspa gullerot,eple, bulljong, akupunktur og medikament fra lege, ingenting hjalp................ Men desidert beste svangerskapet var når jeg venta gutten :)

Jeg ble kvalm ganske tidlig i første svangerskap , og etter knapt 2 mnd begynte jeg å kaste opp. Dette varte ut svangerskapet. Nå er jeg knappe 2 mnd på vei med nr to, og det kjennes akurat like ille ut.... Men men. Etterpå er det verdt det.... !!

Lykke til videre damer! Vi får trøste oss med at vi er flere som står bøyd over den store kvite telefonen og roper på elgen; eller hvem vi nå roper på.... ;)

Med sønnen min begynte jeg å kaste opp lenge før jeg hadde mistanke om at jeg var gravid. Etter legen sin mening begynte det samme uke som befruktningen. Og det varte svangerskapet ut. Ropte på elgen 4-9 ganger daglig i 9 måner. Ikke la jeg på meg mere enn 5 kilo hell.

Nå venter jeg nr. 2 og har ikke kastet opp en gang enda. Har vert kvalm ett par dager inni mellom. Men nå er jeg bare 10 uker på vei så mye kan skje enda.

Sattser på at jeg er så heldig å slipper unna denne gang ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...